pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Literatura i Kultura Popularna. Tom 20

Autor książki:

Anna Gemra

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
Rok wyd.: 2014
Oprawa: miękka
Ilość stron: 203 s.
Wymiar: 170x240 mm
EAN: 977086774440945
ISSN: 0867-7441
Data: 2015-08-07
23.84 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 14 dni

Opis książki:

„Literatura i Kultura Popularna” XX pod redakcją Anny Gemry przynosi 24 prace, zamieszczone w dwóch działach: Artykuły oraz Polemiki i recenzje. W pierwszym znalazło się 11 tekstów w j. polskim, angielskim i niemieckim, poświęconych fantastyce (w tym fantasy, prozie Jacka Dukaja, steampunkowi, wilkołakom i zombie), postmodernistycznym podróżom na Księżyc, najnowszej niemieckiej literaturze popularnej, powieściom Christiana Krachta, zagadnieniom związanym z gender, piosenkom „Budki Suflera” i utworowi The Grudge zespołu Tool. Do artykułów dołączono streszczenia w j. angielskim oraz, w wypadku prac obcojęzycznych, także polskim. W drugim dziale znalazło się 13 recenzji w j. polskim i angielskim. Ich autorzy omawiają wybrane i w większości wypadków opublikowane stosunkowo niedawno pozycje z literatury przedmiotu. Recenzowane są zarówno teksty polskie, jak i zagraniczne — tłumaczone i nietłumaczone, co pomaga czytelnikowi, do pewnego stopnia, zorientować się w aktualnym stanie badań.

Książka "Literatura i Kultura Popularna. Tom 20" - Anna Gemra (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego. Książka posiada 203 stron i została wydana w 2014 r. Cena 23.84 zł. Zapraszamy na zakupy!

Spis treści:

Grzegorz Trębicki, Critical-Literary Taxonomies of Non-mimetic Literature
Adam Sobek, Zur Ästhetisierung der Reproduzierbarkeit und der Realitätsauflösung in der neuesten deutschen Popliteratur
Dariusz Brzostek, Bez lęku (przed wpływem)? Na marginesie Oka potwora Jacka Dukaja
Terri Doughty, Assessing Steampunk’s Future: The Test Case of The Gaslight Dogs
Jonas Nesselhauf, „To the Moon — and Back“? Postmoderne Mondreisen bei Landolfi, Pelewin und Grünbein
Katarzyna Marak, The Werewolf and the Zombie: The Undead Body and the Misshapen Body in Horror
Adam Mazurkiewicz, Warstwa tekstowa piosenek zespołu „Budka Suflera” wobec ikonografii gotycyzmu
Markus Schleich, „Wear the Grudge Like a Crown“. Überlegungen zum Heldenstatus des Achilles in Tools The Grudge
Paweł Wałowski, Erinnern und Vergessen in Christian Krachts Romanen
Grażyna Lasoń-Kochańska, Od Penelopy do Inanny i z powrotem. Kobiece strategie opowiadania mitu i baśni
Dariusz Piechota, Oswajanie „ideologii” gender. O nienormatywnych wzorcach społecznych we współczesnej literaturze popularnej
Polemiki i recenzje
Stanisław Krawczyk, On the World of Book Publishing (John B. Thompson, Merchants of Culture. The Publishing Business in the Twenty-First Century, Plume, New York 2012, 456 pp.)
Grzegorz Trębicki, Approximating Slipstream (Martin Horstkotte, The Postmodern Fantastic in Contemporary British Fiction, Wissenschaftlicher Verlag Trier, Trier 2004, 224 pp.)
Kamila Kowalczyk, Dawno, dawno temu w kulturze ponowoczesnej…
(Weronika Kostecka, Baśń postmodernistyczna: przeobrażenia gatunku. Intertekstualne gry z tradycją literacką, Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, Warszawa 2014, ss. 288)
Adam Mazurkiewicz, Grabiński (po)nowocześnie odczytany (Katarzyna
Trzeciak, Figury pożądania, figury pisania w wybranych nowelach Stefana Grabińskiego, Wydawnictwo Naukowe Towarzystwa Przyjaciół Nauk w Przemyślu, Przemyśl 2012, ss. 147)
Robert Dudziński, Co filozof może nam powiedzieć o Powrocie do przyszłości? (Noël Carroll, Filozofia sztuki masowej, przeł. Mirosław Przylipiak, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2011, ss. 410)
Dariusz Brzostek, Wiele hałasu o coś, albo jak przestać się bać i pokochać awangardę (Marcin Borchardt, Awangarda muzyki końca XX wieku. Przewodnik dla początkujących. Tom I, Wydawnictwo w Podwórku, Gdańsk 2014, ss. 528)
Konrad Dominas, Jak zrozumieć współczesny świat nowych mediów? (Wojciech Orliński, Internet. Czas się bać, Agora SA, Warszawa 2013, ss. 288)
Rafał Kochanowicz, YouTube złapany w humanistyczną sieć (Jean Burgess, Joshua Green, YouTube. Wideo online a kultura uczestnictwa, przeł. Tomasz Pudłowski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011, ss. 206)
Monika Klepczyńska, Wirtualny świat, ale rzeczywista kultura (Tom Boellstorff, Dojrzewanie w Second Life. Antropologia człowieka wirtualnego, przeł. Agata Sadza, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2012, ss. 367)
Mateusz Kominiarczuk, Nieznany klasyk? (Gary Alan Fine, Shared Fantasy.
The Role-Playing Games as Social Worlds, The University of Chicago Press,
Chicago-London 2002, wydanie drugie, ss. 298)
Natalia Dmitruk, Fenomen japońskiej animacji (Marta Okniańska, Anime — w poszukiwaniu istoty fenomenu, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2011, ss. 240)
Adam Mazurkiewicz, Gdy pasjonat spotyka się ze znawcą... (Mariusz Kraska, Prosta sztuka zabijania. Figury czytania kryminału, Fundacja Terytoria Książki, Gdańsk 2013, ss. 309)
Violetta Wróblewska, Tropem stereotypów płciowych (Grażyna Lasoń-Kochańska, Gender w literaturze dla dzieci i młodzieży. Wzorce płciowe i kobiecy repertuar topiczny, Wydawnictwo Naukowe Akademii w Słupsku, Słupsk 2012,