pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Koniec dziennikarstwa jakie znamy. Agregacja w mediach

Autor książki:

Jan Kreft

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Rok wyd.: 2016
Oprawa: miękka
Ilość stron: 198 s.
Wymiar: 160x230 mm
EAN: 9788323341987
ISBN: 978-83-2334-198-7
Data: 2017-01-12
Cena wydawcy: 39.90 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Jeszcze nigdy tak niewiele medialnych organizacji nie decydowało o tym, o czym dowiaduje się tak wielu. Konsekwencje agregacji medialnych treści są mało rozpoznane, natomiast jej przejawy - pasjonujące. Oto Facebook staje się głównym źródłem informacji, detronizując stacje telewizyjne, a w pełni zautomatyzowany Google News, największy na świecie agregator wiadomości z serwisów informacyjnych, jest uznawany za bardziej godny zaufania niż owe serwisy.

W cyberprzestrzeni blisko pięćdziesięciu miliardów stron internetowych i niezliczonych przejawów medialnej aktywności agregatory są największymi beneficjentami cyfrowej rewolucji, "nowego wspaniałego świata", w którym mówią tak liczni, a słuchanych jest tak niewielu - to także konsekwencja ekspansji botów i nowych gatekeeperów.

"Jan Kreft, autor znanych medioznawcom i cenionych publikacji z zakresu analizy nowych mediów (m.in. Za fasadą społeczności), podejmuje w swojej monografii temat niezwykłej wagi, a jednocześnie słabo dostrzegany problem współczesnych mediów informacyjnych - kwestię gromadzenia i udostępniania materiałów internetowych typu dziennikarskiego. Problematyka agregatorów podjęta w niniejszej pracy jest jeszcze niemal niedostrzegana w światowej literaturze medioznawczej, a w polskiej - praktycznie nieobecna. Książka Jana Krefta stanowi pierwsze obszerne i wielowątkowe studium tej problematyki".

Z recenzji prof. dr. hab. Tomasza Gobana-Klasa

Książka "Koniec dziennikarstwa jakie znamy. Agregacja w mediach" - Jan Kreft - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Książka posiada 198 stron i została wydana w 2016 r.