pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:
 
Księgarnia »
Książki »
»
Facebook. Oblicza i dylematy
książka:

Facebook. Oblicza i dylematy

autor:

Jan Kreft

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Rok wyd.: 2018
Oprawa: miękka
Ilość stron: 140 s.
Wymiar: 150x230 mm
EAN: 9788323343172
ISBN: 978-83-2334-317-2
Data: 2018-03-08
pozycja niedostępna

Facebook. Oblicza i dylematy - Jan Kreft - opis książki:

Facebook. Oblicza i dylematy to książka o "imperium przyjaciół czyniącym świat lepszym", platformie łączącej ludzi, ale i nietransparentnej korporacji wykorzystującej pracę dwóch miliardów użytkowników w biznesowych celach.

Traktujemy Facebook jako wielowymiarowy fenomen, komunikacyjną platformę relacji, prawdziwych i fałszywych "społeczności", korporację wykorzystującą monopolistyczną pozycję, demiurga relacji z tradycyjnymi mediami i naturalne środowisko polskich millenialsów. Jest on organizacją atrofii różnic między ludźmi i nieludźmi, a także platformą rozpatrywaną w kategoriach procesowego algorytmu, mediatora relacji międzyludzkich, agregacji wiedzy (także fałszywej, nazywanej modnie postprawdą) i układów odniesienia, które mogą być systemami wartości - relacji ludzi i algorytmu dalekiego od doskonałości, nieskutecznego choćby w konfrontacji z farmami lajków. Facebook to lustro pozwalające użytkownikom odgrywać role, tworzyć własne biografie, serwis-dziennik prawdy i fikcji - środowisko translacji wartości.

Książka „Facebook. Oblicza i dylematy” - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Książka posiada 140 stron i została wydana w 2018 r.

Oceń, napisz recenzję/opinię [+]
  Bądź pierwszy - napisz opinię, recenzję o książce "Facebook. Oblicza i dylematy"
Jan Kreft (red.) - autor m.in.:
Kupujący tę pozycję zamówili również:
Nowy rodzaj wojny. Media społecznościowe - okładka książki
Nowy rodzaj wojny. Media społecznościowe jako... P.W. Singer, Emerson T. Brooking