pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Gospodarowanie wodami. Kluczowe wyzwania w ramach nowego cyklu planistycznego

Autor książki:

Marcin Pchałek

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: Wolters Kluwer business
Rok wyd.: 2020
Oprawa: miękka
Ilość stron: 324 s.
Wymiar: 170x245 mm
EAN: 9788381873581
ISBN: 978-83-8187-358-1
Data: 2020-04-16
Cena wydawcy: 139.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

"Woda nie jest produktem handlowym takim jak każdy inny, ale raczej dziedziczonym dobrem, które musi być chronione, bronione i traktowane jako takie".

Ze wstępu
Książka omawia dobre praktyki we wdrażaniu systemu zintegrowanego zarządzania zasobami wodnymi w Unii Europejskiej. Autorzy szczególną uwagę zwracają na problemy praktyczne występujące w związku z programowaniem i wdrażaniem rozwoju gospodarczego zależnego od polityki wodnej. Ponadto przedstawiają tematykę gospodarowania wodami na tle wymogów unijnych dotyczących ochrony środowiska czy zarządzania ryzykiem powodziowym, a także na gruncie przepisów nowego Prawa wodnego oraz towarzyszących aktów prawnych. W opracowaniu przedstawiono również zagadnienia ekonomiczne i instytucjonalne, które odgrywają znaczenie w programowaniu zrównoważonego rozwoju.

Publikacja przeznaczona jest dla każdego, kto pragnie rozwijać swą wiedzę w obszarze innowatorskich metod gospodarowania wodami. Zainteresuje urzędników, radców prawnych, konsultantów i ekonomistów zajmujących się omawianą problematyką.

Autorami publikacji są pracownicy naukowi oraz praktycy z wieloletnim doświadczeniem w zakresie opracowywania dokumentów programowych oraz realizacji przedsięwzięć w obszarze gospodarowania wodami, które obejmuje przede wszystkim udział w sporządzaniu kluczowych dokumentów strategicznych implementujących ramową dyrektywę wodną oraz dyrektywę powodziową, a także udział w postępowaniach w sprawie oceny oddziaływania przedsięwzięć na cele środowiskowe wód.

Książka "Gospodarowanie wodami. Kluczowe wyzwania w ramach nowego cyklu planistycznego" - Marcin Pchałek (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Wolters Kluwer business. Książka posiada 324 stron i została wydana w 2020 r.