pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Ekonomie i kultury. Podstawy antropologii ekonomicznej

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Rok wyd.: 2011
Oprawa: miękka
Ilość stron: 260 s.
Wymiar: 176x250 mm
EAN: 9788323331650
ISBN: 978-83-233-3165-0
Data: 2011-11-23
Cena wydawcy: 40.95 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Książka Ekonomie i kultury jest kompletnym podręcznikiem do antropologii ekonomicznej. Zawiera zarówno główne teorie, jak i przykłady ich zastosowania w interpretacji konkretnych zjawisk. Autorzy referują wybrany materiał w sposób krytyczny, a na końcu książki proponują własne spojrzenie.
Książka Richarda R. Wilka i L Cligett stanowi najnowsze, pierwsze usystematyzowane w wystarczającym stopniu, do tego autorskie, opracowanie o charakterze podręcznika akademickiego z zakresu antropologii ekonomicznej. Cechuje ją wysoka jakość merytoryczna i koresponduje z programami nauczania kilku kierunków studiów (ekonomii, zarządzania, etnologii i antropologii kulturowej, kulturoznawstwa, itp.). (…) Przyjęty zakres przedmiotowy podręcznika, obrazuje specyfikę antropologii ekonomicznej w rodzinie nauk antropologicznych, wskazuje stopień jej uwikłania w motywacje i banalne na pozór codzienne życie ludzi. Przedstawia podstawowe problemy i pytania badawcze tej subdyscypliny Z recenzji prof. dr hab. Ryszarda Vorbicha
Książka wprowadza czytelnika w mało wciąż u nas znaną subdyscyplinę, jaką jest antropologia ekonomiczna; przedstawia syntetyczny zarys jej historii, filozofii oraz ujęć teoretycznych przez nią, praktykowanych; dostarcza ilustracji zastosowania tego podejścia z pogranicza antropologii i ekonomii; w konsekwencji - ujmuje gospodarkę w kategoriach systemu kulturowego. Praca będzie ważnym uzupełnieniem istniejącego braku również na rynku podręczników akademickich w tym zakresie, przydatna nie tylko studentom antropologii, lecz socjologii czy politologii, a poza tym - oczywiście – kierunków ekonomicznych. Będzie istotnym wprowadzeniem do coraz bardziej potrzebnej debaty na temat kulturowych uwikłań rozmaitych form działalności gospodarczej, debaty, która ma do spełnienia również istotną misję polityczną w świecie, który staje się jednym wielkim rynkiem ekonomicznym, rozbitym wszakże na wielość jego odmian kulturowych
Z recenzji dr hab. Janusza Barańskiego

Książka "Ekonomie i kultury. Podstawy antropologii ekonomicznej" - Richard R. Wilk, Lisa Cliggett - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Książka posiada 260 stron i została wydana w 2011 r.