pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:
Księgarnia »
Książki »
»
Ekonomia dzielenia się informacją czyli jaką moc ma słowo
książka:

Ekonomia dzielenia się informacją czyli jaką moc ma słowo

Dane szczegółowe:
Wydawca: Bernardinum
Rok wyd.: 2019
Oprawa: miękka
Ilość stron: 296 s.
Wymiar: 125x195 mm
EAN: 9788381273350
ISBN: 978-83-8127-335-0
Data: 2019-07-26
26.95  35.00  8.05 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Ekonomia dzielenia się informacją czyli jaką moc ma słowo - Agnieszka Szewczyk - opis książki:

Ekonomia ma to do siebie, że dąży do równowagi. Mówi się o zrównoważonym rozwoju, o równowadze na rynku… Nie ma w ekonomii zmiennej zorientowanej na sentymenty. A najważniejszy powinien być przecież człowiek!

Kilkadziesiąt lat temu do trzech klasycznych czynników produkcji przyjętych w ekonomii, tj. ziemi, pracy i kapitału, została dołączona informacja. Jedna z definicji ekonomii mówi, że jest to nauka o wyborach. A jak dokonywać wyborów bez stosownej informacji? Informacji, którą można i trzeba się dzielić?

Ale ekonomia dzielenia się informacją to nie tylko mierniki, słupki czy wzory. To również badanie wagi słów, potrzeby słów, czy też ich mocy i głębokości, a także odkrywanie owoców, jakie rosną na glebie danej informacji.

Bo niepomyślna, zła informacja mogłaby zostać pozytywnie przyjęta! Ale zła nie należy owijać w bawełnę, ukrywać go pod płaszczykiem dobra. I zło, i dobro trzeba nazywać po imieniu. Tylko wtedy zaistnieje krystaliczna sytuacja, w której, jak mówi Jan Lechicki: „płacenie dobrym za zło będzie lokatą kapitału na wysokie oprocentowanie”.

Oby tylko podaż dobra przewyższała podaż zła. Bo przecież nie wszyscy ludzie są: chciwi, pyszni, niepohamowani, niewdzięczni, bez serca… Bo jak słusznie twierdził Georg Chesterton: „Jest tylko jedna rzecz większa od tajemnicy zła – fakt istnienia dobra”!

                                                                                                                                                                                                                                                                                        Autorka

Książka „Ekonomia dzielenia się informacją czyli jaką moc ma słowo ” - oprawa miękka - Wydawnictwo Bernardinum.

Książka posiada 296 stron i została wydana w 2019 r.

Oceń, napisz recenzję/opinię [+]
  Bądź pierwszy - napisz opinię, recenzję o książce "Ekonomia dzielenia się informacją czyli jaką moc ma słowo "
Agnieszka Szewczyk - autor m.in.:
Dylematy cywilizacji informatycznej - okładka książki
Dylematy cywilizacji informatycznej Agnieszka Szewczyk (red.);
Produkty podobne:
Sprawy nader ważne - okładka książki
Sprawy nader ważne o. Zdzisław J. Kijas OFMConv
Trzy mądrości - okładka książki
Trzy mądrości Marie-Dominique Philippe OP
Dobre słowo na każdy dzień - okładka książki
Dobre słowo na każdy dzień o. Zdzisław J. Kijas OFMConv