pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
podręcznik:

Business Intelligence

autor:

Jerzy Surma

Dane szczegółowe:
Wydawca: Naukowe PWN
Rok wyd.: 2009
Oprawa: miękka
Ilość stron: 144 s.
Wymiar: 170x240 mm
EAN: 978830116504803
ISBN: 978-83-0116-504-8
Data: 2012-03-21
Cena wydawcy: 44.90 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Książka jest owocem wieloletnich doświadczeń autora w zakresie budowy inteligentnych systemów wspomagania decyzji zarówno w wymiarze badawczym, jak i praktycznych zastosowań biznesowych. Przedstawiono w niej historię powstania Business Intelligence, zdefiniowano to pojęcie oraz dokonano przeglądu zastosowań tej koncepcji. Omówiono też problematykę hurtowni danych, która stanowi podstawowy element architektury systemów BI.

Kilka rozdziałów dotyczy analityki biznesowej - szczegółowo omówiono w nich m.in. zastosowanie narzędzi BI do zarządzania procesami biznesowymi i strategią firmy. Dużo miejsca poświęcono także zarządzaniu informacjami strategicznymi, eksploracji danych oraz analizie danych osobowych i jej wykorzystaniu w marketingu bezpośrednim. Podsumowując swoje rozważania, autor przedstawił model pokazujący związki zastosowań systemów BI z potencjalnym wzrostem wartości firmy.

Książkę uzupełniają studia przypadku dotyczące funkcjonowania hipotetycznej sieci sklepów, a także listy polecanych lektur i starannie dobranych adresów stron WWW.

Autor stworzył stronę WWW, na której zamieścił materiały dodatkowe oraz udostępnił forum umożliwiające dyskusję z nim samym oraz z innymi czytelnikami książki.

Jako podręcznik akademicki publikacja jest skierowana głównie do studentów kierunków ekonomicznych i politechnicznych, słuchaczy studiów podyplomowych i doktoranckich oraz wykładowców. Na pewno jednak zainteresuje również menedżerów, konsultantów i doradców, a także wszystkich, których zajmuje zagadnienie sztucznej inteligencji.

Książka "Business Intelligence" - Jerzy Surma - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe PWN. Książka posiada 144 stron i została wydana w 2009 r.