pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Format: epub, pdf
Ilość stron: 272 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788378502821
Data: 2025-06-02
35.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Prezentowana publikacja przeznaczona jest dla studentów pedagogiki. Ułatwi im ona przygotowanie prac dyplomowych i magisterskich. Stanowi też dobre wyjście do rozumienia i oceniania wartości poznawczej opracowań naukowo-badawczych, z którymi można się spotkać w literaturze pedagogicznej, psychologicznej i socjologicznej. Książka może stanowić też pomoc dla doktorantów i habilitantów, którzy piszą prace z zakresu pedagogiki, jak również dla wszystkich innych osób bliżej zainteresowanych metodologicznymi problemami badań pedagogicznych.

E-book „Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych” - Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls. Cena 35.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

SPIS TREŚCI
Wstęp I. Minimum wymagań stawianych badaniom pedagogicznym

1. Świadomość potrzeby badań pedagogicznych

2. Znajomość metodologii badań pedagogicznych

3. Poprawność logiczna i językowa w badaniach pedagogicznych

4. Wystrzeganie się błędów w badaniach pedagogicznych


II. Teoretyczne aspekty badań pedagogicznych

1. Charakterystyka teorii pedagogicznych

2. Rola teorii w badaniach pedagogicznych

3. Funkcja teorii w badaniach pedagogicznych

4. Teorie a praktyka pedagogiczna

5. Teorie pedagogiczne w świetle indukcji i dedukcji


III. Badania ilościowe i pomiar w pedagogice

1. Określenie badań ilościowych i pomiaru

2. Znaczenie badań ilościowych i pomiar w pedagogice

3. Typy skal pomiarowych

4. Rzetelność i trafność pomiaru

5. Słabe strony badań ilościowych i pomiaru


IV. Badania jakościowe w pedagogice

1. Czym są badania jakościowe?

2. Zapotrzebowania na badania jakościowe

3. Warunki poprawności badań jakościowych

4. Niedomagania w badaniach jakościowych

5. Uwagi godne podkreślenia w badaniach jakościowych


V. Problemy i hipotezy w badaniach pedagogicznych

1. Rozumienie i rodzaje problemów badawczych

2. Geneza problemów badawczych

3. Zakres problemów badawczych

4. Kryteria poprawności problemów badawczych

5. Hipotezy robocze i stawiane i wymagania



VI. Zmienne, wskaźniki i typy badań pedagogicznych

1. Pojecie i klasyfikacja zmiennych

2. Wskaźniki i ich uzasadnienie

3. Podział wskaźników

4. Dobór i interpretacja wskaźników

5. Typy badań pedagogicznych



VII. Dobór próby w badaniach pedagogicznych

1. Ogólna charakterystyka doboru próby

2. Losowy dobór próby

3. Celowy dobór próby

4. Wielkość i inne aspekty próby



VIII. Etapy badań pedagogicznych

1. Etapy badań a fazy myślenia refleksyjnego

2. Zaistnienie sytuacji problemowej

3. Formułowanie problemów i hipotez

4. Wybór i konstruowanie narzędzi badawczych

5. Dobór badanych osób

6. Przeprowadzanie badań

7. Opracowywanie wyników badań



IX. Moralne aspekty badań pedagogicznych

1. Potrzeba uwzględniania kontekstu moralnego w badaniach

2. Poszukiwanie prawdy głównym celem badań

3. Wiarygodność i kompetencja badawcza

4. Zobowiązania wobec osób badanych

5. Łączność badań z praktyka pedagogiczną



X. Przegląd metod i technik badań pedagogicznych

1. Obserwacja

2. Eksperyment pedagogiczny

3. Testy osiągnięć szkolnych

4. Metoda socjometryczna

5. Metoda sondażu diagnostycznego

6. Analiza dokumentów

7. Inne metody badań



Zakończenie

Bibliografia cytowana