pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Wizerunki polityków w cieniu zdarzeń nadzwyczajnych. Kampania wyborcza na urząd Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w 2010 roku

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej
Format: pdf
Ilość stron: 580 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788377844564
Data: 2025-07-14
Cena wydawcy: 63.00 złpozycja niedostępna

Opis e-booka:

Kampania wyborcza przed wyborami prezydenckimi w 2010 roku była wyjątkowa z wielu powodów. Poprzedzające ją tragiczne wydarzenia warunkowały jej specyficzny charakter. Podczas „kampanii w cieniu zdarzeń nadzwyczajnych” wizerunki pretendentów do urzędu prezydenta odgrywały nie mniej ważną rolę jak ich poglądy i programy wyborcze. W książce omówiono dwa kluczowe aspekty kampanii wyborczej: kreowanie wizerunków kandydatów przez sztaby wyborcze oraz sposób prezentowania kandydatów przez media. Autor uwypuklił rolę mediów, będących zarówno narzędziem sztabów wyborczych, jak i samodzielnym podmiotem kampanii.

E-book „Wizerunki polityków w cieniu zdarzeń nadzwyczajnych. Kampania wyborcza na urząd Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w 2010 roku” - Wydawca: Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej.

Spis treści:

Wstęp 7

Rozdział I Wizerunek polityczny i mediatyzacja polityki 19
1.1. Wizerunek polityczny jako przedmiot badan interdyscyplinarnych 19
1.2. Mediatyzacja polityki 56

Rozdział II Prawybory w Platformie Obywatelskiej w mediach 107
2.1. Prawybory jako wyznacznik permanentnej kampanii wyborczej 107
2.2. Wizerunek Bronisława Komorowskiego 166
2.3. Wizerunek Radosława Sikorskiego 181

Rozdział III Wizerunki głównych kandydatów w wyborach prezydenckich przed I tura głosowania 205
3.1. Wizerunek Bronisława Komorowskiego 205
3.2. Wizerunek Jarosława Kaczyńskiego 255

Rozdział IV Wizerunki pozostałych kandydatów w wyborach prezydenckich przed I tura głosowania 313
4.1. Wizerunek Grzegorza Napieralskiego 313
4.2. Wizerunek Janusza Korwin-Mikkego 342
4.3. Wizerunek Waldemara Pawlaka 357
4.4. Wizerunek Andrzeja Olechowskiego 371
4.5. Wizerunek Andrzeja Leppera 385
4.6. Wizerunek Marka Jurka 397
4.7. Wizerunek Bogusława Ziętka 408
4.8. Wizerunek Kornela Morawieckiego 417

Rozdział V Wizerunki kandydatów w wyborach prezydenckich przed II tura głosowania 433
5.1. Wizerunek Bronisława Komorowskiego przed II tura głosowania 433
5.2. Wizerunek Jarosława Kaczyńskiego przed II tura głosowania 441
5.3. Porównanie wizerunków obu kandydatów 449
5.4. Porównanie elektoratów obu kandydatów 480
5.5. Obecność kandydatów w mediach miedzy pierwsza a druga tura głosowania 486
5.6. Podsumowanie 505

Zakończenie 509
Bibliografia 517
Spis tabel, wykresów, schematów, rysunków, zdjęć 575