
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wolters Kluwer business |
Format: | |
Ilość stron: | 215 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788382232035 |
Data: | 2025-07-17 |
Opis e-booka:
W książce zaprezentowano szczegółową analizę oraz kategoryzację istotnych zagadnień dotyczących wizerunku gminy i jego ochrony, w tym m.in.:budowanie wizerunku gminy, kreowanie marki i branding gminy, kampanie reklamowe w kształtowaniu wizerunku gminy, rola logotypu jako elementu identyfikacji wizualnej gminy;
wizerunek jako dobro osobiste gminy: pojęcie dobra osobistego osoby prawnej i jego charakter prawny, wizerunek jako dobre imię gminy, identyfikacja wizualna gminy, hasła promocyjne i slogany reklamowe gminy;
ochrona wizerunku gminy: środki ochrony dó osobistych gminy, przykłady naruszenia wizerunku gminy oraz strefy identyfikacji wizualnej, roszczenia w przypadku naruszeń.
W publikacji odwołano się nie tylko do jurydycznego rozumienia „wizerunku”, lecz także przywołano kontekst badań socjologicznych oraz ekonomicznych, przede wszystkim z zakresu marketingu i promocji. Takie ujęcie tematu przedstawia szerszy zakres przesłanek i uwarunkowań, jakimi kieruje się jednostka samorządu terytorialnego w tworzeniu i wykorzystywaniu swojego wizerunku.
Adresaci:
Publikacja przeznaczona jest dla osób zajmujących się kreowaniem wizerunku jednostek samorządu terytorialnego oraz wizerunku w marketingu terytorialnym. Zainteresuje także adwokatów i radców prawnych współpracujących z samorządami oraz przedstawicieli nauki prawa, ekonomii, czy socjologii.
E-book „Wizerunek gminy i jego ochrona” - Wydawca: Wolters Kluwer business. Cena 110.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Rozdział I
Wizerunek gminy 10
1. Pojęcie wizerunku miejsca ..13
2. Typy wizerunku miejsca ...26
3. Funkcje wizerunku miejsca ..29
4. Wizerunek, tożsamość a marka gminy .34
5. Budowanie wizerunku ..42
5.1 Kreowanie marki i branding gminy 47
5.2. Kampanie reklamowe w kształtowaniu wizerunku gminy 52
6. Logotyp jako podstawowy element identyfikacji wizualnej gminy .54
7. Rozpoznawalność jako wyznacznik wizerunku gminy 58
7.1. Kreatorzy wizerunku gminy ..62
8. Postrzeganie gminy ..64
9. Konkluzja .67
Rozdział II
Wizerunek jako dobro osobiste gminy .70
1. Pojęcie dobra osobistego osoby prawnej 71
2. Obiektywne ujęcie natury dóbr osobistych i ich naruszenie 73
2.1. Obiektywne kryteria naruszenia dóbr osobistych osób prawnych 76
3. Konstrukcja dobra osobistego osoby prawnej ..78
3.1. Znaczenie art. 43 kodeksu cywilnego ..78
3.2. Dobra osobiste osoby prawnej jako dobra sui generis ..82
3.3. Problem ogólnego prawa osobistego i wielość praw osobistych ..88
4. Charakter prawny dóbr osobistych osób prawnych .92
5. Dobra osobiste gmin jako osób prawnych ...95
6. Wizerunek jako dobro osobiste gminy .97
6.1. Spór w orzecznictwie dotyczący tego, czy osoba prawna ma prawo do ochrony swojego wizerunku 98
6.2. Prawo do wizerunku osób fizycznych ..98
6.3. Wizerunek stanowi dobro osobiste gminy ...100
6.3.1. Wizerunek jako dobre imię gminy ...101
6.3.2. Wizerunek jako strefa identyfikacji wizualnej gminy .110
6.3.2.1. Nazwa gminy .113
6.3.2.2. Herb gminy 118
6.3.2.3. Logo gminy ...122
6.3.2.4. Hasła promocyjne, slogany reklamowe 124
6.3.2.5. Inne symbole gminy ..124
7. Konkluzja ...125
Rozdział III
Ochrona wizerunku gminy .127
1. Przesłanki i środki ochrony dóbr osobistych gminy ...129
1.1. Bezprawność działania jako podstawowa przesłanka ochrony dóbr osobistych gminy . 130
1.2. Działanie w ramach porządku prawnego 136
1.3. Zgoda uprawnionego ...137
1.4. Działanie w obronie uzasadnionego interesu .140
2. Legitymacja czynna gminy w zakresie .147
3. Przykłady naruszenia wizerunku gminy .148
3.1. Przykładowe sytuacje .148
3.2.Przykładowe sytuacje naruszenia strefy identyfikacji wizualnej gminy 154
3.2.1. Naruszenie herbu gminy ...154
3.3. Naruszenie nazwy gminy 155
4. Środki ochrony ...156
4.1. Środki ochrony niemajątkowej ...157
4.1.1. Powództwo o ustalenie .157
4.1.2. Roszczenie o zaniechanie .159
4.1.3. Roszczenie o usunięcie skutków naruszenia 162
4.2. Środki ochrony majątkowej 167
5. Konkluzja ..171
Zakończenie .174
Bibliografia .. 182