pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Technokultura i jej manifestacje artystyczne. Medialny świat hybryd i hybrydyzacji

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytetu Śląskiego
Format: pdf
Ilość stron: 330 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788380128613
Data: 2025-06-24
42.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Książka dotyczy zagadnień technokultury, zjawiska dotychczas bardzo rzadko prezentowanego w piśmiennictwie polskim w kontekście strategii artystycznych, które stanowią jej artystyczne manifestacje. Wychodząc od teoretycznych rozważań dotyczących współczesnej kultury zdominowanej przez praktyki medialne o charakterze hybrydycznym, w czasach posthumanizmu i transhumanizmu, Autor stara przedstawić własną wykładnię medialnego świata hybryd i hybrydyzacji. Czyni to na wybranych przykładach twórców i dzieł zaliczanych do kanonu współczesnych dokonań w zakresie sztuki nowych mediów: Kena Godberga, Stelarca, Christy Sommerer i Laurenta Mignonneau, Ryoji Ikedy oraz wielu innych artystów reprezentujących tzw. sztukę hybrydyczną. Pozycja ta z pewnością może spotkać się z odzewem nie tylko w środowisku akademickim, ale również wśród szerokiego grona czytelników zainteresowanych problematyką współczesnej technokultury oraz sztuki nowych mediów. Jej adresatami są kulturoznawcy, medioznawcy oraz osoby zainteresowane najnowszymi trendami w sztuce wykorzystującej nowe media i technologie medialne. Może ona również być rodzajem podręcznika akademickiego na studiach kulturoznawczych, medioznawczych i w uczelniach artystycznych.

E-book „Technokultura i jej manifestacje artystyczne. Medialny świat hybryd i hybrydyzacji” - Wydawca: Uniwersytetu Śląskiego. Cena 42.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Spis treści



Wprowadzenie / 7


Część I Technokultura i rzeczywistość bio-techno-logiczna



Rozdział 1. Dylematy sztuki oraz kultury w czasach posthumanizmu i transhumanizmu / 18


Część II Medialny świat hybryd i hybrydyzacji



Rozdział 2. Teoretyczne aspekty współczesnej kultury i sztuki jako zjawisk hybrydycznych / 58


Rozdział 3. Nowe media i sztuka nowych mediów w epoce postcyfrowej / 70


Rozdział 4. Hybrydy, hybrydyzacja i hybrydyczność. W stronę teorii hybryd postmedialnych / 104


Część III Manifestacje artystyczne technokultury



Rozdział 5. Ken Goldberg. Teleobecność i sztuka teleobecności. Telegarden – natura versus (?) technokultura / 136



Rozdział 6. Stelarc. Kim jest i co nam mówi? / 158


Rozdział 7. Christa Sommerer i Laurent Mignonneau. Interfejs – sztuka interfejsu – „Interface Culture” / 192


Rozdział 8. Ryoji Ikeda. Sztuka danych – sonowizulane stymulanty doświadczeń polisensorycznych / 216


Rozdział 9. Sztuka hybrydyczna. Znak(i) czasu przełomu technokulturowego / 254


Indeks osobowy / 300

Nota edytorska / 307

Bibliografia / 308

Spis ilustracji / 321


Summary / 324

Zusammenfassung / 326