E-book:
Spotkanie kultur. Komunikacja i edukacja międzykulturowa w glottodydaktyce
Autor:
Urszula Żydek-Bednarczuk

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytetu Śląskiego |
Format: | |
Ilość stron: | 146 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788380124363 |
Data: | 2025-05-20 |
Cena wydawcy: 25.20 złpozycja niedostępna
×
Opis e-booka:
Książka Spotkanie kultur. Komunikacja i edukacja międzykulturowa w glottodydaktyce odpowiada na potrzeby dzisiejszych czasów, procesu globalizacji i społeczeństwa informacyjnego. Wskazuje na umiejętności skutecznego komunikowania się z ludźmi pochodzącymi z innych kultur. Pokazuje, jak budować kompetencję międzykulturową, uczy zachowań komunikacyjnych, którym towarzyszy dialog. Inny, Obcy, Drugi są obecni w naszym świecie, a porozumiewanie ma być spotkaniem, a nie zderzeniem kultur.Książka przeznaczona jest dla lektorów, studentów uczących się języka obcego, biznesmenów, Polaków pracujących i przebywających w innych krajach oraz zwykłych turystów.
E-book „Spotkanie kultur. Komunikacja i edukacja międzykulturowa w glottodydaktyce” - Wydawca: Uniwersytetu Śląskiego.
Spis treści:
Spis treści
Wstęp / 7
Rozdział I
Kultura w glottodydaktyce / 9
Rozdział II
Inny , Obcy , Drugi w glottodydaktyce / 17
Rozdział III
Komunikacja z Obcym , Innym , Drugim , Trzecim / 25
Rozdział IV
„Jak pięknie się różnimy”, czyli o komunikacji międzykulturowej / 35
4.1. Kultury indywidualizmu i kolektywizmu / 39
4.2. Czas linearny, elastyczny i cykliczny / 40
4.3. Kultury wysokiego i niskiego kontekstu / 41
4.4. Komunikacja niewerbalna i jej w znaczenie w różnych kulturach / 47
Rozdział V
Standardy kulturowe, stereotypy i autostereotypy w komunikacji międzykulturowej / 53
Rozdział VI
Kompetencja międzykulturowa / 67
Rozdział VII
Edukacja międzykulturowa / 81
7.1. Glottodydaktyka polonistyczna i komunikacja międzykulturowa / 87
7.2. Koncepcja edukacji międzykulturowej i kanon treści / 91
7.3. Aplikacje dydaktyczne / 97
7.3.1. Projekt zajęć na temat: Czy stereotypy pomagają, czy przeszkadzają w porozumiewaniu się? / 100
7.3.2. Projekt zajęć na temat: Jak pięknie się różnimy, czyli o różnicach w kulturze polskiej i angielskiej / 105
7.3.3. Incydenty krytyczne i warsztaty interkulturowe / 111
Zakończenie / 121
Nota wydawnicza / 123
Bibliografia / 125
Indeks osobowy / 135
Summary / 139
Zusammenfassung / 141
Wstęp / 7
Rozdział I
Kultura w glottodydaktyce / 9
Rozdział II
Inny , Obcy , Drugi w glottodydaktyce / 17
Rozdział III
Komunikacja z Obcym , Innym , Drugim , Trzecim / 25
Rozdział IV
„Jak pięknie się różnimy”, czyli o komunikacji międzykulturowej / 35
4.1. Kultury indywidualizmu i kolektywizmu / 39
4.2. Czas linearny, elastyczny i cykliczny / 40
4.3. Kultury wysokiego i niskiego kontekstu / 41
4.4. Komunikacja niewerbalna i jej w znaczenie w różnych kulturach / 47
Rozdział V
Standardy kulturowe, stereotypy i autostereotypy w komunikacji międzykulturowej / 53
Rozdział VI
Kompetencja międzykulturowa / 67
Rozdział VII
Edukacja międzykulturowa / 81
7.1. Glottodydaktyka polonistyczna i komunikacja międzykulturowa / 87
7.2. Koncepcja edukacji międzykulturowej i kanon treści / 91
7.3. Aplikacje dydaktyczne / 97
7.3.1. Projekt zajęć na temat: Czy stereotypy pomagają, czy przeszkadzają w porozumiewaniu się? / 100
7.3.2. Projekt zajęć na temat: Jak pięknie się różnimy, czyli o różnicach w kulturze polskiej i angielskiej / 105
7.3.3. Incydenty krytyczne i warsztaty interkulturowe / 111
Zakończenie / 121
Nota wydawnicza / 123
Bibliografia / 125
Indeks osobowy / 135
Summary / 139
Zusammenfassung / 141