
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Scholar |
Format: | |
Ilość stron: | 240 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788367450034 |
Data: | 2025-04-29 |
Opis e-booka:
Kibice sportowi i ich emocjonalne zaangażowanie w rywalizację sportową stanowią wdzięczny temat kultury masowej i badań naukowych. Ta książka jednak nie została im poświęcona. Poświęcono ją konsumentom sportu, dla których oglądanie widowisk sportowych jest tylko jednym z wielu sposobów spędzania czasu wolnego w użytecznej formule nigdy niekończącego się serialowego cyklu rozgrywek ligowych, pucharowych, mistrzowskich lub olimpijskich. Jest to książka o obecności sportu w życiu ludzi, którzy najczęściej nie postrzegają siebie jako kibiców, i o klasowym zróżnicowaniu konsumpcji sportowej w Polsce. Jest to także monografia o sporcie profesjonalnym, którego medialną i biznesową naturę wyraźnie ujawniła pandemia COVID-19.To, co wyróżnia publikację jest (…) skupienie się na widzach sportowych, na osobach oglądających sport – czy to w mediach, czy na obiektach sportowych. (…) Książka Lenartowicza nie ogranicza się ani do jednej dyscypliny sportowej, ani do kategorii, którą można by określić mianem (zagorzałych) kibiców. Dotyczy ona zainteresowania Polaków sportem – tego czy i w jaki sposób konsumują widowiska sportowe.
z recenzji prof. Honoraty Jakubowskiej
Książka ugruntowuje pozycję autora w Polsce wśród badaczy klas społecznych oraz sportu. Bardzo silną stroną książki jest jej część erudycyjna. (…) Autor znakomicie radzi sobie także z analizą danych empirycznych, prowadząc ją w bardzo zdyscyplinowany sposób. (...) Nie mam wątpliwości, że po książkę prof. Lenartowicza sięgnie wiele osób zainteresowanych sportem i przemianami klasowymi społeczeństwa polskiego.
z recenzji prof. Radosława Kossakowskiego
E-book „Sport nasz powszedni. Praktyki konsumpcji sportowej Polaków” - Wydawca: Scholar.