pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Reklama produktów leczniczych. Komentarz do art. 52–64 ustawy – Prawo farmaceutyczne

Autor:

Katarzyna Czyżewska

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wolters Kluwer business
Format: pdf
Ilość stron: 322 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788382232301
Data: 2025-07-17
127.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Publikacja prezentuje zasady reklamy produktów leczniczych zebrane w rozdziale 4 ustawy z 6.09.2001 r. – Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 944 ze zm.). W komentarzu szczegółowo, ale zarazem bardzo praktycznie, omówiono przepisy art. 52–64 ustawy, opierając się na doświadczeniu autorów i orzecznictwie sądów oraz uwzględniając aktualną wykładnię stosowaną przez organ nadzoru nad wytwarzaniem produktów leczniczych i obrotem nimi, czyli przez Głównego Inspektora Farmaceutycznego.

W opracowaniu można znaleźć odpowiedzi na następujące pytania:
w jakim przypadku można przyjąć, że reklama leku wprowadza w błąd;
jak ściśle należy interpretować pojęcie zgodności reklamy z Charakterystyką Produktu Leczniczego;
kiedy przekaz dotyczący leku nie będzie w ogóle uznany za reklamę;
czy i w jakim zakresie można sponsorować konferencje, zjazdy i kongresy naukowe kierowane do osób upoważnionych do wystawiania recept lub prowadzących obrót produktami leczniczymi.

Wyjaśnienie tych zagadnień ma fundamentalne znaczenie dla osób zaangażowanych w tworzenie materiałów reklamowych dla szeroko rozumianej branży farmaceutycznej lub ich akceptację przed emisją czy dystrybucją.

W książce zaprezentowano przegląd wielu kluczowych decyzji Głównego Inspektora Farmaceutycznego, zarówno tych stwierdzających naruszenie prawa, jak i tych umarzających postępowanie.

Adresaci:
Publikacja jest przeznaczona dla adwokatów i radców prawnych specjalizujących się w doradztwie z zakresu prawa farmaceutycznego. Będzie przydatna także dla pracowników działów sprzedaży, marketingu i PR firm farmaceutycznych oraz pracowników agencji reklamowych i domów mediowych.

E-book „Reklama produktów leczniczych. Komentarz do art. 52–64 ustawy – Prawo farmaceutyczne” - Wydawca: Wolters Kluwer business. Cena 127.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wstęp

1. Ogólne zasady dotyczące reklamy leków

2. Reklama leku do publicznej wiadomości

3. Reklama leku kierowana do profesjonalistów

4. Zakazy reklamowe

5. Produkty objęte zakazem reklamy

6. Zakaz przyjmowania i przekazywania korzyści

7. Obowiązki przedstawicieli medycznych i ich szkolenie

8. Nadzór nad reklamą

9. Obowiązek udostępnienia wzorów i informacji

Zakończenie