E-book:
Recepcja mediów. Tom 3. Recepcja mediów przez dzieci w wieku szkolnym

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej |
Format: | |
Ilość stron: | 222 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788377848852 |
Data: | 2025-04-29 |
Cena wydawcy: 33.60 złpozycja niedostępna
×
Opis e-booka:
Publikacja „Recepcja mediów przez dzieci w wieku szkolnym” pod redakcją Barbary Bonieckiej i Anny Granat jest trzecim tomem serii „Recepcja mediów” (…). Książkę tę oceniam jako potrzebną i ważną zarówno z punktu widzenia wiedzy w zakresie zmian społeczno-kulturowych, dokonujących się w polskim społeczeństwie, jak i w zakresie praktyki edukacyjno-wychowawczej. Autorzy poszczególnych opracowań zamieszczonych w tomie diagnozują wielostronnie i w sposób interdyscyplinarny recepcję mediów – radia, telewizji, Internetu – przez młode pokolenie odbiorców (użytkowników), oceniają wpływ mediów w formowanie młodego pokolenia oraz prognozują zmiany w tym zakresie, a także proponują pewne działania praktyczne w obszarze edukacji medialnej.Z recenzji prof. UW dr. Hab. Józefa Porayskiego-Pomsty
E-book „Recepcja mediów. Tom 3. Recepcja mediów przez dzieci w wieku szkolnym” - Wydawca: Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej.
Spis treści:
Wstęp 7
CZĘŚĆ I. RECEPCJA MEDIÓW TRADYCYJNYCH 9
Katarzyna Zagórska Programy radiowe dla dzieci w wieku szkolnym. Wokół edukacji medialnej 11
CZĘŚĆ II. RECEPCJA NOWYCH MEDIÓW 39
Bartosz Pietrzyk Platforma YouTube w społecznej recepcji dzieci w wieku szkolnym (klasy IV–VI) 41
Bernadeta Didkowska Rysunek dziecka w wieku od 7 do 12 lat a język wizualny nowych mediów. Raport z badań 53
CZĘŚĆ III. MEDIALNA ŚWIADOMOŚĆ NADAWCZO-ODBIORCZA 73
Anna Granat Jak media wpływają na zachowania komunikacyjne? Odbiorcza samoświadomość dzieci w wieku szkolnym 75
Grzegorz Rekiel, Dariusz Okoń Recepcja nowych mediów przez dzieci w wieku szkolnym: twórca i użytkownik przekazu medialnego 113
Agata Opolska-Bielańska Społeczna odpowiedzialność mediów za przekaz informacyjny 133
CZĘŚĆ IV. RECEPCJA MEDIÓW A EDUKACJA MEDIALNA W PRAKTYCE 147
Fundacja Nowoczesna Polska Katalog kompetencji medialnych, informacyjnych i cyfrowych 2014 (wybór) 149
Fundacja Nowoczesna Polska Cyfrowa przyszłość. Scenariusze lekcji. Zawartość płyty (nazwy folderów) 211
CZĘŚĆ I. RECEPCJA MEDIÓW TRADYCYJNYCH 9
Katarzyna Zagórska Programy radiowe dla dzieci w wieku szkolnym. Wokół edukacji medialnej 11
CZĘŚĆ II. RECEPCJA NOWYCH MEDIÓW 39
Bartosz Pietrzyk Platforma YouTube w społecznej recepcji dzieci w wieku szkolnym (klasy IV–VI) 41
Bernadeta Didkowska Rysunek dziecka w wieku od 7 do 12 lat a język wizualny nowych mediów. Raport z badań 53
CZĘŚĆ III. MEDIALNA ŚWIADOMOŚĆ NADAWCZO-ODBIORCZA 73
Anna Granat Jak media wpływają na zachowania komunikacyjne? Odbiorcza samoświadomość dzieci w wieku szkolnym 75
Grzegorz Rekiel, Dariusz Okoń Recepcja nowych mediów przez dzieci w wieku szkolnym: twórca i użytkownik przekazu medialnego 113
Agata Opolska-Bielańska Społeczna odpowiedzialność mediów za przekaz informacyjny 133
CZĘŚĆ IV. RECEPCJA MEDIÓW A EDUKACJA MEDIALNA W PRAKTYCE 147
Fundacja Nowoczesna Polska Katalog kompetencji medialnych, informacyjnych i cyfrowych 2014 (wybór) 149
Fundacja Nowoczesna Polska Cyfrowa przyszłość. Scenariusze lekcji. Zawartość płyty (nazwy folderów) 211