E-book:
Polska piosenka pop jako tekst w tekście kultury. Na przykładach z pierwszej dekady XXI wieku
Autor:
Piotr Pierzchała

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytetu Śląskiego |
Format: | |
Ilość stron: | 202 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788380129054 |
Data: | 2025-07-07 |
21.00
pozycja dostępna
Wyślemy w czasie: 24 h
×
Opis e-booka:
Książka jest próbą gatunkowego scharakteryzowania piosenki pop, którą niemal każdy uczestnik kultury intuicyjnie potrafi wskazać, ale której encyklopedyczne definicje są nad wyraz ogólnikowe. Autor analizuje teksty piosenek, okładki i książeczki albumów, teledyski, koncerty i wreszcie postaci samych wykonawców w perspektywie ich funkcjonowania we współczesnej kulturze. Materiał badawczy stanowią twórczość i wykonawcy, którzy nie budzą wątpliwości jako przedstawiciele popu, a są nimi Dorota „Doda” Rabczewska oraz zespół Ich Troje.Książka skierowana jest do wszystkich, których interesuje naukowa refleksja nad współczesną piosenką i muzyką popularną, a także tzw. popkulturą. Cechą wyróżniającą rozprawę jest nowatorstwo zarówno w podjęciu „dziewiczego” dla badań tematu, jak i we wnikliwości oraz wielokontekstowości jego analizy.
E-book „Polska piosenka pop jako tekst w tekście kultury. Na przykładach z pierwszej dekady XXI wieku” - Wydawca: Uniwersytetu Śląskiego. Cena 21.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Spis treści
Wstęp
Piosenka – piosenkarz – tekst / 7
Kultura i interpretacja / 16
Autor / 23
Kwestia POPularności / 28
Rozdział 1
Albumy
Warstwa muzyczna / 35
Tematyka / 37
Książeczka albumu jako kontekst / 47
Metafora / 59
Kompetencje językowe / 71
Recepcje / 74
Rozdział 2
Teledyski i koncerty
Teledysk jako ilustracja piosenki / 81
Koncert / 107
Kicz jako cecha konstytutywna popu / 116
Pomiędzy wartością artystyczną a promocją / 133
Rozdział 3
Wykonawcy
Idol-celebryta / 141
Image – wyobrażenie i produkt / 154
Pop-skandal / 167
Uwagi końcowe / 175
Bibliografia / 183
Nota bibliograficzna / 195
Summary / 197
Zusammenfassung / 198
Wstęp
Piosenka – piosenkarz – tekst / 7
Kultura i interpretacja / 16
Autor / 23
Kwestia POPularności / 28
Rozdział 1
Albumy
Warstwa muzyczna / 35
Tematyka / 37
Książeczka albumu jako kontekst / 47
Metafora / 59
Kompetencje językowe / 71
Recepcje / 74
Rozdział 2
Teledyski i koncerty
Teledysk jako ilustracja piosenki / 81
Koncert / 107
Kicz jako cecha konstytutywna popu / 116
Pomiędzy wartością artystyczną a promocją / 133
Rozdział 3
Wykonawcy
Idol-celebryta / 141
Image – wyobrażenie i produkt / 154
Pop-skandal / 167
Uwagi końcowe / 175
Bibliografia / 183
Nota bibliograficzna / 195
Summary / 197
Zusammenfassung / 198