pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Podstawy interakcyjności w komunikacji językowej. Interakcje językowe z udziałem dzieci w wieku przedprzedszkolnym

Autor:

Anna Granat

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej
Format: pdf
Ilość stron: 322 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788377845080
Data: 2025-06-25
33.60 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Praca jest zmienioną wersją rozprawy doktorskiej Anny Granat pod tym samym tytułem. Autorka podjęła ciekawy i ważny poznawczo – z punktu widzenia ontogenezy komunikacji werbalnej – problem opisu interakcji językowych z udziałem dzieci w wieku, który określiła jako przedprzedszkolny (od urodzenia do końca 3 roku życia). W pracy zostały omówione w sposób uporządkowany i przekonujący problemy interakcji dziecko-dorosły oraz stymulujący charakter interakcji na rozwój mowy dziecka.

E-book „Podstawy interakcyjności w komunikacji językowej. Interakcje językowe z udziałem dzieci w wieku przedprzedszkolnym” - Wydawca: Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej. Cena 33.60 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wstęp 9
Pojęcie interakcji językowej 11
Rodzaje interakcji językowych 18
Interakcje językowe z udziałem dzieci 22

Rozdział I. Od symptomów do sygnałów 43

Fizjologia i psychologia dziecka do drugiego półrocza życia 43
Komunikacja z dzieckiem do drugiego półrocza życia 45
Interakcje językowe z dziećmi do drugiego półrocza życia 49
A. Interakcje koniunkcyjne 49
B. Interakcje alternacyjne 55
C. Interakcje negacyjne 68
D. Interakcje mieszane 73
Podsumowanie 82

Rozdział II. Czy niemowlak „mówi”? 87

Fizjologia i psychologia dziecka od drugiego półrocza
pierwszego roku do pierwszego półrocza drugiego
roku życia 87
Komunikacja z dzieckiem od drugiego półrocza pierwszego
roku do pierwszego półrocza drugiego roku życia 90
Interakcje językowe z dziećmi od drugiego półrocza pierwszego roku do pierwszego półrocza drugiego roku życia 91
A. Interakcje koniunkcyjne 91
B. Interakcje alternacyjne 102
C. Interakcje negacyjne 106
D. Interakcje mieszane 129
Podsumowanie 146

Rozdział III. „Dorosłe” mówienie 149

Fizjologia i psychologia dziecka od drugiego półrocza
pierwszego roku do końca trzeciego roku życia 149
Komunikacja z dzieckiem od drugiego półrocza drugiego
roku do końca trzeciego roku życia 152
Interakcje językowe z udziałem dzieci od drugiego półrocza
drugiego roku do końca trzeciego roku życia 153
A. Interakcje koniunkcyjne 153
B. Interakcje alternacyjne 180
C. Interakcje negacyjne 187
D. Interakcje mieszane 204
Podsumowanie 227

Wnioski końcowe 231

Bibliografia 235

Aneks 243

I. Transkrypcje nagrań magnetofonowych 243
II. Transkrypcje nagrań wideofonicznych 297
III. Zapisy tradycyjne 311
IV. Teksty zebrane przez innych badaczy 320