pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Orientacja pozytywna organizacji wysokiej efektywności

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wolters Kluwer business
Format: pdf
Ilość stron: 292 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788326453366
Data: 2025-07-17
59.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Książka odpowiada na pytanie, jakie znaczenie w procesie osiągania przez organizacje wysokiej efektywności ma zarządzanie pozytywne, a w szczególności orientacja pozytywna organizacji. Opracowanie zawiera krytyczny opis nurtów wysokiej efektywności organizacyjnej i pozytywnej teorii organizacji, konceptualizację i operacjonalizację orientacji pozytywnej. Autor zaprezentował również wyniki badań w zakresie kształtowania orientacji pozytywnej przez kontekst organizacyjny i zewnętrzny oraz jej wpływu na efektywność organizacji.


Adresaci:
Dla badaczy książka przedstawia spójną koncepcję zjawisk pozytywnych w organizacji, a praktykom w dziedzinie zarządzania przybliża koncepcje wysokiej efektywności i zarządzania pozytywnego oraz oferuje wskazówki pomocne w dążeniu do sukcesu organizacji.


Bardzo wysoko oceniam monografię dr. Przemysława Zbierowskiego. Po pierwsze - ze względu na oryginalną tematykę badań. Zestawienie nurtu wysokiej efektywności organizacyjnej z pozytywną teorią organizacji nie ma według mnie odpowiednika w krajowej ani światowej literaturze przedmiotu. Po drugie - dlatego że jej teoretyczna warstwa jest bardzo bogata i oparta na najnowszym dorobku światowej nauki o zarządzaniu. Jest obfita w różnorodne podejścia i modele i wzbogacona o krytyczną analizę Autora, co zaowocowało przyjętymi modelami i konfiguracją organizacji. Po trzecie - zaprezentowana autorska koncepcja orientacji pozytywnej organizacji jest w wysokim stopniu oryginalna i wnosi znaczący wkład w rozwój dyscypliny zarządzania. Koncepcja ta została w rzetelny sposób skonceptualizowana, zoperacjonalizowana i zweryfikowana empirycznie. W procesie tym wymiarom koncepcji nadany został właściwy i głęboki sens. Po czwarte wreszcie, koncepcja ta została umieszczona w złożonej konfiguracji zależności organizacyjnych i zostało empirycznie w sposób metodologicznie bezbłędny udowodnione jej znaczenie w osiąganiu przez organizację wysokiej efektywności.


Prof. dr hab. Kazimierz Krzakiewicz, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

E-book „Orientacja pozytywna organizacji wysokiej efektywności” - Wydawca: Wolters Kluwer business. Cena 59.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wstęp
str. 7

Rozdział 1. Efektywność organizacji w perspektywie pozytywnej
str. 19

1.1. Badania nad efektywnością jako część nurtu przedsiębiorczości organizacyjnej
str. 20

1.2. Efektywność organizacji w perspektywie pozytywnej
str. 25

1.3. Relacje organizacji z interesariuszami
str. 30

1.4. Propozycja pomiaru efektywności organizacji w perspektywie pozytywnej z uwzględnieniem efektywności społecznej
str. 36

Rozdział 2. Organizacje wysokiej efektywności
str. 44

2.1. Przegląd koncepcji wysokiej efektywności organizacji
str. 45

2.2. Model organizacji wysokiej efektywności
str. 66

Rozdział 3. Pozytywna teoria organizacji
str. 72

3.1. Geneza pozytywnej teorii organizacji
str. 73

3.2. Definicja i rozwój pozytywnej teorii organizacji
str. 80

3.3. Istota pozytywnej teorii organizacji
str. 83

3.4. Pozytywny potencjał organizacji
str. 90

3.5. Związki pozytywnej teorii organizacji z wysoką efektywnością i teorią przedsiębiorczości
str. 96

Rozdział 4. Konceptualizacja i operacjonalizacja modelu orientacji pozytywnej
str. 100

4.1. Metodologia tworzenia i pomiaru orientacji w naukach o zarządzaniu
str. 101

4.2. Struktura nośna orientacji pozytywnej
str. 109

4.3. Konceptualizacja orientacji pozytywnej
str. 117

4.3.1. Pozytywne przywództwo menedżerskie
str. 120

4.3.2. Pozytywna kultura organizacyjna
str. 127

4.3.3. Pozytywna strategia działalności
str. 135

4.3.4. Pozytywny projekt organizacji
str. 139

4.3.5. Pozytywny kapitał ludzki
str. 145

4.4. Operacjonalizacja orientacji pozytywnej
str. 150

Rozdział 5. Model zależności między zmiennymi i hipotezy badawcze
str. 159

5.1. Wpływ czynników wysokiej efektywności na orientację pozytywną, orientację przedsiębiorczą i efektywność organizacji
str. 160

5.2. Wpływ orientacji pozytywnej na przedsiębiorczość organizacyjną, orientację na interesariuszy oraz efektywność organizacji
str. 163

5.3. Wpływ przedsiębiorczości organizacyjnej i orientacji na interesariuszy na efektywność organizacji
str. 170

5.4. Moderacja wpływu orientacji pozytywnej na efektywność przez otoczenie organizacji
str. 172

Rozdział 6. Empiryczne badanie zależności między orientacją pozytywną, czynnikami wysokiej efektywności, orientacją przedsiębiorczą, orientacją na interesariuszy oraz efektywnością organizacji
str. 176

6.1. Projekt i metody badań
str. 176

6.1.1. Zastosowane metody analizy statystycznej
str. 177

6.1.2. Próba badawcza
str. 188

6.1.3. Zmienne i ich pomiar
str. 188

6.2. Wyniki badań
str. 194

6.3. Omówienie wyników badań
str. 216

Zakończenie
str. 223

Bibliografia
str. 235

Załącznik 1
str. 265

Załącznik 2
str. 279

Spis ilustracji
str. 283

Spis tabel
str. 284

Indeks
str. 287