pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Naprawa finansów jednostki samorządu terytorialnego

Dane szczegółowe:
Wydawca: Difin
Format: epub, mobi, pdf
Ilość stron: 420 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788379300501
Data: 2025-07-17
40.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Stan prawny: 2013
W pracy podjęto analizę historycznych rozwiązań naprawy i pomocy finansowej dla związków samorządowych oraz współczesnych rozwiązań naprawy finansów przedsiębiorcy.

Publikacja ma charakter praktyczny przez wskazanie, co na podstawie obowiązujących przepisów prawa jednostka samorządu terytorialnego może uczynić, żeby poprawić stan swoich finansów oraz wskazywać kierunki zmian w prawie, aby w przyszłości można było ten proces łatwiej przeprowadzić. W książce zaprezentowane zostały również historyczne rozwiązania prawne jakie były stosowne w okresie międzywojennym, celem sprawdzenia, czy tamte rozwiązania można zastosować do aktualnej sytuacji.

E-book „Naprawa finansów jednostki samorządu terytorialnego” - Wydawca: Difin. Cena 40.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wykaz skrótów


Wstęp


Rozdział 1. Istota naprawy finansów jednostki samorządu terytorialnego oraz pomocy finansowej dla jednostki samorządu terytorialnego


1.1. Pojęcie naprawy finansów
1.2. Pojęcia naprawy i poprawy finansów jednostki samorządu terytorialnego
1.3. Pojęcie pomocy finansowej dla jednostek samorządu terytorialnego


Rozdział 2. Prawne regulacje pomocy finansowej i naprawy finansów związków samorządowych w latach 1927–1950


2.1. Lata 1927–1939
2.2. Egzekucja należności pieniężnych od związków komunalnych
2.3. Lata 1945–1950
2.4. Wnioski


Rozdział 3. Współczesne regulacje prawne dotyczące naprawy finansów samorządu terytorialnego


3.1. Naprawa finansów samorządu terytorialnego na podstawie ustawy o finansach publicznych z 2005 r.
3.2. Naprawa finansów samorządu terytorialnego na podstawie ustawy o finansach publicznych z 2009 r.
3.3. Współczesne regulacje prawne dotyczące programu naprawczego samorządu terytorialnego na tle rozwiązań historycznych
3.4. Sytuacja wierzycieli jednostki samorządu terytorialnego niespełniającej zobowiązań, w porównaniu do wierzycieli przedsiębiorcy zagrożonego niewypłacalnością
3.5. Ryzyko wierzycieli jednostki samorządu terytorialnego w procesie naprawy finansów samorządowych
3.6. Sytuacja jednostki samorządu terytorialnego, jako dłużnika przystępującego do realizacji programu naprawczego, na tle przedsiębiorcy wszczynającego postępowanie naprawcze
3.7. Wnioski


Rozdział 4. Przyczyny trudności finansowych jednostek samorządu terytorialnego jako determinanty sposobu naprawy ich finansów lub udzielenia pomocy finansowej


4.1. Przyczyny trudności finansowych w jednostkach samorządu terytorialnego
4.2. Klasyfikacja trudności finansowych jednostek samorządu terytorialnego
4.3. Wnioski


Rozdział 5. Poprawa finansów jednostki samorządu terytorialnego


5.1. Kierunki dobrowolnej poprawy finansów jednostki samorządu terytorialnego
5.2. Poprawa finansów gminy poprzez rozwój gospodarczy na jej terytorium
5.3. Możliwości samorządu terytorialnego w zakresie tworzenia i przystępowania do podmiotów gospodarczych
5.4. Prowadzenie komercyjnej działalność gospodarczej przez spółki kapitałowe z udziałem gmin i województw samorządowych
5.5. Komercyjna działalność gospodarcza samorządu terytorialnego jako sposób poprawy finansów
5.6. Działalność gospodarcza w sferze użyteczności publicznej samorządu terytorialnego jako sposób poprawy finansów
5.7. Wady i zalety poszczególnych sposobów angażowania się samorządu terytorialnego w prowadzenie działalności gospodarczej w celu poprawy jego finansów
5.8. Zmniejszenie wydatków bieżących jako sposób poprawy finansów lokalnych
5.9. Wnioski


Rozdział 6. Realizacja programu naprawczego przez jednostkę samorządu terytorialnego


6.1. Umiejscowienie procedury naprawy finansów jednostki samorządu terytorialnego oraz nadzór nad tym procesem w regulacjach prawnych
6.2. Przesłanki realizacji przez samorząd terytorialny programu naprawczego
6.3. Przystąpienie przez jednostkę samorządu terytorialnego do realizacji programu naprawczego
6.4. Skutki rozpoczęcia realizacji przez jednostkę samorządu terytorialnego programu naprawczego
6.5. Program naprawczy jednostki samorządu terytorialnego
6.5.1. Elementy programu naprawczego
6.5.2. Restrukturyzacja łącznego zadłużenia jednostki samorządu terytorialnego
6.5.3. Inne działania naprawcze
6.6. Nadzór nad realizacją programu naprawczego
6.7. Skutki niepowodzenia realizacji programu naprawczego
6.8. Odpowiedzialność za doprowadzenie do trudności finansowych jednostki samorządu terytorialnego i niewykonanie programu naprawczego
6.9. Wnioski


Rozdział 7. Pomoc finansowa jednostkom samorządu terytorialnego dotkniętych kataklizmem


7.1. Skutki kataklizmów w sferze majątkowej i finansowej dla jednostki samorządu terytorialnego 7.2. Prawne regulacje łagodzące skutki katastrofalnych zdarzeń nadzwyczajnych
7.3. Dotacje i subwencje jako pomoc finansowa dla jednostek samorządu terytorialnego dotkniętych kataklizmem
7.4. Udzielanie wzajemnej pomocy przez jednostki samorządu terytorialnego
7.4.1. Prawne regulacje dotyczące udzielania pomocy finansowej przez samorząd terytorialny
7.4.2. Podmioty, jakim może być udzielona pomoc przez poszczególne szczeble samorządu terytorialnego
7.4.3. Przeznaczenie pomocy udzielanej przez samorząd terytorialny
7.4.4. Przesłanki udzielenia pomocy finansowej przez j.s.t.
7.4.5. Możliwości udzielenia pomocy przez samorząd terytorialny na usuwanie skutków kataklizmów
7.4.6. Wykorzystanie stowarzyszeń i związków samorządu terytorialnego do udzielenia pomocy na usuwanie skutków kataklizmów
7.5. Granice pomocy jednostkom samorządu terytorialnego dotkniętych kataklizmem
7.6. Wnioski


Zakończenie


Bibliografia