pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Miejskość i duch innowacyjności

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytetu Śląskiego
Format: pdf
Ilość stron: 178 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788380122147
Data: 2025-04-29
Cena wydawcy: 21.00 złpozycja niedostępna

Opis e-booka:

Książka Miejskość i duch innowacyjności zawiera autorskie artykuły analizujące współczesne zjawiska społeczne, kulturowe i gospodarcze związane z miastem i szeroko rozumianą innowacyjnością. Pojęcie to funkcjonuje w książce w wielu kontekstach związanych między innymi z zaangażowaniem obywatelskim, funkcjonowaniem miejskich przestrzeni publicznych, tworzeniem przemysłu kreatywnego, kampanii promocyjnych, procesem transferu technologii, a także nowej formy upamiętniania bliskich, jakimi są wirtualne cmentarze. Powiązanie tematyki miejskiej z refleksją nad innowacyjnością pozwala w nowej perspektywie spojrzeć na toczącą się aktualnie debatę próbującą odpowiedzieć na pytanie: jakie ma być współczesne miasto, jak ma funkcjonować, w jaki sposób może wykorzystywać potencjał mieszkańców, instytucji i firm, które działają na jego obszarze? Książka adresowana jest zatem do wszystkich, którzy interesują się współczesnymi problemami miasta i jego rozwoju. W sposób szczególny publikacja powinna zainteresować socjologów, ekonomistów, urbanistów, geografów społecznych oraz studentów kierunków społecznych, ekonomicznych i urbanistycznych.

E-book „Miejskość i duch innowacyjności” - Wydawca: Uniwersytetu Śląskiego.

Spis treści:

Spis treści

Słowem wstępu (Marek S. Szczepański, Krzysztof Bierwiaczonek, Karolina Wojtasik) / 7
Krzysztof Bierwiaczonek, Marek S. Szczepański: Miejskość i innowacyjność — próba analizy socjologicznej / 11
Krzysztof Bierwiaczonek: W poszukiwaniu miejskości: pomiędzy miejskim centrum a galerią
handlową / 35
Zbigniew Zagała: Dlaczego należą..., czyli w jaki sposób wyjaśniać członkostwo ludzi w stowarzyszeniach? Refleksje nad miejską specyfiką aktywności obywatelskiej / 59
Grzegorz Gawron, Małgorzata Suchacka: Przemysły kreatywne w miastach regionu postindustrialnego. Próba przybliżenia sytuacji województwa śląskiego / 80
Aleksandra A. Wycisk: Innowacje w promocji miast województwa śląskiego / 107
Karolina Wojtasik: Transfer technologii jako nowe oblicze innowacyjności. Szkic teoretyczny / 132
Barbara Lewicka: Wirtualne cmentarze / 148
Zakończenie (Marek S. Szczepański, Krzysztof Bierwiaczonek, Karolina Wojtasik) / 169

Summary / 173
Zusammenfassung / 175