pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Miejskie tłumy. Miasto i wspólnotowość w dobie sieciowej współpracy

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytetu Łódzkiego
Format: pdf
Ilość stron: 264 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788380886605
Data: 2025-07-07
22.45 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Publikacja dotyczy kulturowych studiów miejskich z silnym uwzględnieniem perspektywy badań nad mediami i ich rolą w kształtowaniu „nowej wspólnotowości”, którą autorka próbuje zdefiniować w opozycji do tradycyjnych ujęć socjologicznych. Autorka akcentuje obserwowane współcześnie zjawisko przenikania się przestrzeni fizycznych i medialnych, a także śledzi, jak na ich styku powstają nowe formy miejskiej wspólnotowości. Czytelnik może poznać społeczną perspektywę działania mediów sieciowych, w tym nowy wymiar po- wstawania i działania wspólnot konsumenckich.

„Autorka postawiła sobie zadanie bardzo ambitne, wymagające dobrej orientacji w badaniach dyscyplinarnych i interdyscyplinarnych. Potrafiła też materiał bibliograficzny sprawnie uporządkować pod kątem własnej problematyki i zarazem poddać go krytycznej refleksji. […] nie zdarza się często, by z rzetelnym i precyzyjnym warsztatem badawczym współgrał atrakcyjny warsztat pisarski. Przewiduję więc, że książka będzie z zainteresowaniem czytana i, co więcej, odegra ważną rolę nie tylko w kręgu kulturoznawców, lecz także socjologów i antropologów zainteresowanych współczesnością”.

Z recenzji prof. dr hab. Anny Zeidler-Janiszewskiej
Uniwersytet SWPS

E-book „Miejskie tłumy. Miasto i wspólnotowość w dobie sieciowej współpracy” - Wydawca: Uniwersytetu Łódzkiego. Cena 22.45 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wstęp 9

Problemy z miejską wspólnotą 13
Wprowadzenie 13
Jeszcze Nowszy Urbanizm 23
Sąsiedztwo i współpraca 32
Wspólnota wirtualna? 36

Wspólnotowość a kultura uczestnictwa 51
Fandom i kapitał subkulturowy 54
Kultura uczestnictwa jako spadkobierca fandomu 58
Od prosumpcji do produsage 68
Od ekonomii daru do gospodarki społecznościowej 72
Plemiona, tłumy i roje 76
Plemiona 78
Tłumy 87
Crowdsourcing i crowdfunding 90
Roje 96
Krytyka kultury uczestnictwa 99
W stronę nowej wspólnotowości miejskiej 105

Medialne terytoria wspólnotowości w mieście „cyfrowo zaktualizowanym” 113

Urbanizm społecznościowy 131
Kontekst urbanizmu społecznościowego 131
Crowdsourced city i urbanizm taktyczny 142
Placemaking i miasto piesze 151
Miasto-ogród (społecznościowy) 159
Miejskie ogrodnictwo w kontekście rozwoju mediów sieciowych 159
Wspólnotowość jedzących 165
Crowdsourcing, crowdfunding i crowdmapping jako formy partycypacji w planowa-
niu i użytkowaniu przestrzeni zielonych 169

Grywalne miasto 175
Wspólnotowość zabawy 175
Zabawa i gra miejska 179
Grywalność i gamifikacja w mieście 183
Miasto – plansza do gry 197
Miejska wspólnotowość ludyczna? 209

Wspólnotowość tematyzowana 213
Wspólnota jako temat miasta 213
Rewitalizacja wspólnotowości 218
Wspólnota jako marka 220
Miasto kreatywne 223
Klasa kreatywna a wspólnotowość 223
Kreatywność wernakularna 231

Zakończenie 237
Bibliografia 239
Indeks nazwisk 257