E-book:
Miasta. Społeczne aspekty funkcjonowania

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej |
Format: | |
Ilość stron: | 384 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788377844519 |
Data: | 2025-07-14 |
Cena wydawcy: 35.70 złpozycja niedostępna
×
Opis e-booka:
Publikacja opiera się na analizie doświadczeń konkretnych ośrodków miejskich (studiach przypadków). Składa się z dwudziestu tekstów naukowych, zebranych w trzy bloki tematyczne, prezentujące kolejno: partycypacje obywatelska, marketing terytorialny oraz charakterystykę zróżnicowania społecznego miast. Zaprezentowane w publikacji analizy, stanowiska, wnioski to jedynie niewielki fragment opinii, jaki wyłania się z wymiany myśli nad kondycją dzisiejszych miast.
E-book „Miasta. Społeczne aspekty funkcjonowania” - Wydawca: Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej.
Spis treści:
Wprowadzenie 7
I. Partycypacja obywatelska w miastach 15
Andżelika Mirska , Nowe formy partycypacji obywatelskiej w miastach – doświadczenia niemieckie 17
Monika Sidor , Budżet partycypacyjny – doświadczenia największych polskich miast 37
Anna Kołomycew , Możliwość wykorzystania inicjatywy lokalnej w procesie współrządzenia w jednostkach terytorialnych 63
Justyna Wasil , Działania lobbingowe – doświadczenia Lublina 85
Roman Marchaj , Pierwsze samorządowe wysłuchanie publiczne – doświadczenia Katowic 113
Paweł Prokop , Lubelski wymiar partycypacji 127
Mariusz W. Sienkiewicz , Przejawy partycypacji społecznej w procesie zarzadzania strategicznego – doświadczenia wybranych miast Lubelszczyzny 141
Nina Zielińska-Balcerzak , Konsultacje społeczne – doświadczenia miasta stołecznego Warszawy 161
Katarzyna Łazorko , Wpływ rezultatów konsultacji społecznych na kształt instrumentarium marketingowego samorządów – doświadczenia Częstochowy 179
II. Marketing terytorialny w miastach 197
Katarzyna Efner , Wybrane narzędzia marketingu terytorialnego – doświadczenia Zamościa 199
Anna Szwed , Kreowanie wizerunku miasta – doświadczenia Opola Lubelskiego 215
Agnieszka Strykowska , Promocja i kampania wizerunkowa – doświadczenia Rzeszowa w latach 2009–2013 229
Kamil Glinka , Media społecznościowe w procesie promocji miast w Sudetach Zachodnich 245
Barbara M. Kolbus , Obywatel jako konsument na rynku miejsc 263
Marek W. Kozak , Turystyka miejska – szansa rozwoju regionów? 279
III. Zróżnicowanie społeczne miast 297
Jędrzej Kotarski , Favele i turystyka ubóstwa w Rio de Janeiro w przededniu Mundialu i Olimpiady 299
Jacek Kubera, Stanisław Lisiecki , Miasta migracyjne – problemy i perspektywy 323
Sylwia Dudek-Mankowska , „My” i „oni” w Warszawie – zróżnicowanie metropolitalnej społeczności w świadomości mieszkańców 337
Ryszard Zaradny , Status miasta i jego wpływ na rozwój demograficzny – doświadczenia Zielonej Góry 351
Roman Szul , Językowe historie miast – próba teorii 365
Noty o autorach 383
I. Partycypacja obywatelska w miastach 15
Andżelika Mirska , Nowe formy partycypacji obywatelskiej w miastach – doświadczenia niemieckie 17
Monika Sidor , Budżet partycypacyjny – doświadczenia największych polskich miast 37
Anna Kołomycew , Możliwość wykorzystania inicjatywy lokalnej w procesie współrządzenia w jednostkach terytorialnych 63
Justyna Wasil , Działania lobbingowe – doświadczenia Lublina 85
Roman Marchaj , Pierwsze samorządowe wysłuchanie publiczne – doświadczenia Katowic 113
Paweł Prokop , Lubelski wymiar partycypacji 127
Mariusz W. Sienkiewicz , Przejawy partycypacji społecznej w procesie zarzadzania strategicznego – doświadczenia wybranych miast Lubelszczyzny 141
Nina Zielińska-Balcerzak , Konsultacje społeczne – doświadczenia miasta stołecznego Warszawy 161
Katarzyna Łazorko , Wpływ rezultatów konsultacji społecznych na kształt instrumentarium marketingowego samorządów – doświadczenia Częstochowy 179
II. Marketing terytorialny w miastach 197
Katarzyna Efner , Wybrane narzędzia marketingu terytorialnego – doświadczenia Zamościa 199
Anna Szwed , Kreowanie wizerunku miasta – doświadczenia Opola Lubelskiego 215
Agnieszka Strykowska , Promocja i kampania wizerunkowa – doświadczenia Rzeszowa w latach 2009–2013 229
Kamil Glinka , Media społecznościowe w procesie promocji miast w Sudetach Zachodnich 245
Barbara M. Kolbus , Obywatel jako konsument na rynku miejsc 263
Marek W. Kozak , Turystyka miejska – szansa rozwoju regionów? 279
III. Zróżnicowanie społeczne miast 297
Jędrzej Kotarski , Favele i turystyka ubóstwa w Rio de Janeiro w przededniu Mundialu i Olimpiady 299
Jacek Kubera, Stanisław Lisiecki , Miasta migracyjne – problemy i perspektywy 323
Sylwia Dudek-Mankowska , „My” i „oni” w Warszawie – zróżnicowanie metropolitalnej społeczności w świadomości mieszkańców 337
Ryszard Zaradny , Status miasta i jego wpływ na rozwój demograficzny – doświadczenia Zielonej Góry 351
Roman Szul , Językowe historie miast – próba teorii 365
Noty o autorach 383