pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Miasta. Społeczne aspekty funkcjonowania

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej
Format: pdf
Ilość stron: 384 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788377844519
Data: 2025-07-14
Cena wydawcy: 35.70 złpozycja niedostępna

Opis e-booka:

Publikacja opiera się na analizie doświadczeń konkretnych ośrodków miejskich (studiach przypadków). Składa się z dwudziestu tekstów naukowych, zebranych w trzy bloki tematyczne, prezentujące kolejno: partycypacje obywatelska, marketing terytorialny oraz charakterystykę zróżnicowania społecznego miast. Zaprezentowane w publikacji analizy, stanowiska, wnioski to jedynie niewielki fragment opinii, jaki wyłania się z wymiany myśli nad kondycją dzisiejszych miast.

E-book „Miasta. Społeczne aspekty funkcjonowania” - Wydawca: Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej.

Spis treści:

Wprowadzenie 7

I. Partycypacja obywatelska w miastach 15

Andżelika Mirska , Nowe formy partycypacji obywatelskiej w miastach – doświadczenia niemieckie 17
Monika Sidor , Budżet partycypacyjny – doświadczenia największych polskich miast 37
Anna Kołomycew , Możliwość wykorzystania inicjatywy lokalnej w procesie współrządzenia w jednostkach terytorialnych 63
Justyna Wasil , Działania lobbingowe – doświadczenia Lublina 85
Roman Marchaj , Pierwsze samorządowe wysłuchanie publiczne – doświadczenia Katowic 113
Paweł Prokop , Lubelski wymiar partycypacji 127
Mariusz W. Sienkiewicz , Przejawy partycypacji społecznej w procesie zarzadzania strategicznego – doświadczenia wybranych miast Lubelszczyzny 141
Nina Zielińska-Balcerzak , Konsultacje społeczne – doświadczenia miasta stołecznego Warszawy 161
Katarzyna Łazorko , Wpływ rezultatów konsultacji społecznych na kształt instrumentarium marketingowego samorządów – doświadczenia Częstochowy 179

II. Marketing terytorialny w miastach 197

Katarzyna Efner , Wybrane narzędzia marketingu terytorialnego – doświadczenia Zamościa 199
Anna Szwed , Kreowanie wizerunku miasta – doświadczenia Opola Lubelskiego 215
Agnieszka Strykowska , Promocja i kampania wizerunkowa – doświadczenia Rzeszowa w latach 2009–2013 229
Kamil Glinka , Media społecznościowe w procesie promocji miast w Sudetach Zachodnich 245
Barbara M. Kolbus , Obywatel jako konsument na rynku miejsc 263
Marek W. Kozak , Turystyka miejska – szansa rozwoju regionów? 279

III. Zróżnicowanie społeczne miast 297

Jędrzej Kotarski , Favele i turystyka ubóstwa w Rio de Janeiro w przededniu Mundialu i Olimpiady 299
Jacek Kubera, Stanisław Lisiecki , Miasta migracyjne – problemy i perspektywy 323
Sylwia Dudek-Mankowska , „My” i „oni” w Warszawie – zróżnicowanie metropolitalnej społeczności w świadomości mieszkańców 337
Ryszard Zaradny , Status miasta i jego wpływ na rozwój demograficzny – doświadczenia Zielonej Góry 351
Roman Szul , Językowe historie miast – próba teorii 365

Noty o autorach 383