E-book:
Mentoring i tutoring w organizacji. 9 kroków do skutecznego wdrożenia
Autor:
Małgorzata Sidor-Rządkowska

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wolters Kluwer business |
Format: | |
Ilość stron: | 196 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788383588018 |
Data: | 2025-07-17 |
59.00
pozycja dostępna
Wyślemy w czasie: 24 h
×
Opis e-booka:
Książka jako pierwsza na polskim rynku przybliża zagadnienia związane z wdrażaniem programów mentoringu i tutoringu. Autorzy przedstawiają zarówno teoretyczne aspekty tychże programów, jak i rekomendowane działania praktyczne. W publikacji omówiono m.in.:istotę i rodzaje mentoringu oraz tutoringu,
przebieg procesu wdrożenia ze szczególnym uwzględnieniem: rekrutacji mentorów/tutorów oraz podopiecznych, budowania programów szkoleniowych, doboru par mentor/tutor–podopieczny, zasad realizacji programów oraz ich ewaluacji,
przykłady działań wdrożeniowych pochodzące z różnych branż, zarówno o charakterze biznesowym, jak i niekomercyjnym.
Lektura umożliwi czytelnikowi nie tylko pozyskanie wiedzy na temat mentoringu i tutoringu, ale także wskaże poszczególne kroki niezbędne do wdrożenia tychże programów rozwojowych w organizacjach. Publikacja przeznaczona jest dla pracowników działów kadr i zasobów ludzkich, menedżerów, pracowników działów marketingu, sprzedaży i PR. Zainteresuje również przedstawicieli zawodów prawniczych, pracowników naukowych oraz studentów wydziałów zarządzania, pedagogiki i psychologii.
E-book „Mentoring i tutoring w organizacji. 9 kroków do skutecznego wdrożenia” - Wydawca: Wolters Kluwer business. Cena 59.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
O autorce | str. 7
Wstęp | str. 9
CZĘŚĆ I. MENTORING I TUTORING – STAROŻYTNE KORZENIE,
WSPÓŁCZESNE REALIZACJE | str. 11
Relacja mistrz – uczeń jako ideowe źródło mentoringu i tutoringu | str. 13
Istota mentoringu | str. 15
Rodzaje mentoringu | str. 18
Istota tutoringu | str. 21
Rodzaje tutoringu | str. 24
CZĘŚĆ II. WDRAŻANIE PROGRAMU MENTORINGU/TUTORINGU
KROK PO KROKU | str. 27
Krok I. Pozyskanie sponsorów | str. 29
Krok II. Zbudowanie strategii komunikacji | str. 32
Krok III. Określenie celu projektu | str. 35
Krok IV. Powołanie zespołu projektowego | str. 37
Krok V. Rekrutacja kandydatów na mentorów/tutorów oraz rekrutacja kandydatów na podopiecznych | str. 39
Krok VI. Przeprowadzenie programów szkoleniowych | str. 42
Krok VII. Przygotowanie rekomendacji doboru par podopieczny – mentor/tutor | str. 46
Krok VIII. Realizacja programu | str. 51
Krok IX. Zakończenie i ewaluacja programu | str. 54
CZĘŚĆ III. STUDIA PRZYPADKÓW | str. 57
„First Time Manager”. Wdrażanie programu mentoringu dla nowych menedżerów w centrum medycznym | str. 59
Wdrożenie programu mentoringu dla absolwentów Studium „Menedżer Contact Center” | str. 74
Wdrożenie programu mentoringu „Kręgi Kobiet” | str. 93
Wdrożenie programu mentoringu dla młodych naukowców (13–20 lat) | str. 106
„Anioły Angelicum”. Wdrożenie programu mentoringu na Papieskim Uniwersytecie Świętego Tomasza z Akwinu | str. 118
„Lider sportu akademickiego”. Projekt mentoringu dla studentów-sportowców UMK w Toruniu | str. 127
Tutoring w AGH – trzy lata doświadczeń wdrożeniowych | str. 141
„Mistrzowie dydaktyki” – wdrożenie programu tutoringu na Politechnice Warszawskiej | str. 153
Tutoring akademicki jako element personalizacji kształcenia – studium przypadku Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej | str. 170
Informacje o autorach studiów przypadków | str. 181
Bibliografia | str. 189
Wstęp | str. 9
CZĘŚĆ I. MENTORING I TUTORING – STAROŻYTNE KORZENIE,
WSPÓŁCZESNE REALIZACJE | str. 11
Relacja mistrz – uczeń jako ideowe źródło mentoringu i tutoringu | str. 13
Istota mentoringu | str. 15
Rodzaje mentoringu | str. 18
Istota tutoringu | str. 21
Rodzaje tutoringu | str. 24
CZĘŚĆ II. WDRAŻANIE PROGRAMU MENTORINGU/TUTORINGU
KROK PO KROKU | str. 27
Krok I. Pozyskanie sponsorów | str. 29
Krok II. Zbudowanie strategii komunikacji | str. 32
Krok III. Określenie celu projektu | str. 35
Krok IV. Powołanie zespołu projektowego | str. 37
Krok V. Rekrutacja kandydatów na mentorów/tutorów oraz rekrutacja kandydatów na podopiecznych | str. 39
Krok VI. Przeprowadzenie programów szkoleniowych | str. 42
Krok VII. Przygotowanie rekomendacji doboru par podopieczny – mentor/tutor | str. 46
Krok VIII. Realizacja programu | str. 51
Krok IX. Zakończenie i ewaluacja programu | str. 54
CZĘŚĆ III. STUDIA PRZYPADKÓW | str. 57
„First Time Manager”. Wdrażanie programu mentoringu dla nowych menedżerów w centrum medycznym | str. 59
Wdrożenie programu mentoringu dla absolwentów Studium „Menedżer Contact Center” | str. 74
Wdrożenie programu mentoringu „Kręgi Kobiet” | str. 93
Wdrożenie programu mentoringu dla młodych naukowców (13–20 lat) | str. 106
„Anioły Angelicum”. Wdrożenie programu mentoringu na Papieskim Uniwersytecie Świętego Tomasza z Akwinu | str. 118
„Lider sportu akademickiego”. Projekt mentoringu dla studentów-sportowców UMK w Toruniu | str. 127
Tutoring w AGH – trzy lata doświadczeń wdrożeniowych | str. 141
„Mistrzowie dydaktyki” – wdrożenie programu tutoringu na Politechnice Warszawskiej | str. 153
Tutoring akademicki jako element personalizacji kształcenia – studium przypadku Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej | str. 170
Informacje o autorach studiów przypadków | str. 181
Bibliografia | str. 189