pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Mentoring i tutoring w organizacji. 9 kroków do skutecznego wdrożenia

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wolters Kluwer business
Format: pdf
Ilość stron: 196 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788383588018
Data: 2025-07-17
59.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Książka jako pierwsza na polskim rynku przybliża zagadnienia związane z wdrażaniem programów mentoringu i tutoringu. Autorzy przedstawiają zarówno teoretyczne aspekty tychże programów, jak i rekomendowane działania praktyczne. W publikacji omówiono m.in.:
istotę i rodzaje mentoringu oraz tutoringu,
przebieg procesu wdrożenia ze szczególnym uwzględnieniem: rekrutacji mentorów/tutorów oraz podopiecznych, budowania programów szkoleniowych, doboru par mentor/tutor–podopieczny, zasad realizacji programów oraz ich ewaluacji,
przykłady działań wdrożeniowych pochodzące z różnych branż, zarówno o charakterze biznesowym, jak i niekomercyjnym.

Lektura umożliwi czytelnikowi nie tylko pozyskanie wiedzy na temat mentoringu i tutoringu, ale także wskaże poszczególne kroki niezbędne do wdrożenia tychże programów rozwojowych w organizacjach. Publikacja przeznaczona jest dla pracowników działów kadr i zasobów ludzkich, menedżerów, pracowników działów marketingu, sprzedaży i PR. Zainteresuje również przedstawicieli zawodów prawniczych, pracowników naukowych oraz studentów wydziałów zarządzania, pedagogiki i psychologii.

E-book „Mentoring i tutoring w organizacji. 9 kroków do skutecznego wdrożenia” - Wydawca: Wolters Kluwer business. Cena 59.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

O autorce  | str.  7
Wstęp  | str.  9
CZĘŚĆ I. MENTORING I TUTORING – STAROŻYTNE KORZENIE,
WSPÓŁCZESNE REALIZACJE  | str.  11

Relacja mistrz – uczeń jako ideowe źródło mentoringu i tutoringu | str. 13
Istota mentoringu | str. 15
Rodzaje mentoringu | str. 18
Istota tutoringu | str. 21
Rodzaje tutoringu | str. 24

CZĘŚĆ II. WDRAŻANIE PROGRAMU MENTORINGU/TUTORINGU
KROK PO KROKU  | str.  27
Krok I. Pozyskanie sponsorów  | str.  29
Krok II. Zbudowanie strategii komunikacji  | str.  32
Krok III. Określenie celu projektu  | str.  35
Krok IV. Powołanie zespołu projektowego  | str.  37
Krok V. Rekrutacja kandydatów na mentorów/tutorów oraz rekrutacja kandydatów na podopiecznych  | str.  39
Krok VI. Przeprowadzenie programów szkoleniowych  | str.  42
Krok VII. Przygotowanie rekomendacji doboru par podopieczny – mentor/tutor  | str.  46
Krok VIII. Realizacja programu  | str.  51
Krok IX. Zakończenie i ewaluacja programu  | str.  54
CZĘŚĆ III. STUDIA PRZYPADKÓW  | str.  57
„First Time Manager”. Wdrażanie programu mentoringu dla nowych menedżerów w centrum medycznym  | str.  59
Wdrożenie programu mentoringu dla absolwentów Studium „Menedżer Contact Center”  | str.  74
Wdrożenie programu mentoringu „Kręgi Kobiet”  | str.  93
Wdrożenie programu mentoringu dla młodych naukowców (13–20 lat)  | str.  106
„Anioły Angelicum”. Wdrożenie programu mentoringu na Papieskim Uniwersytecie Świętego Tomasza z Akwinu  | str.  118
„Lider sportu akademickiego”. Projekt mentoringu dla studentów-sportowców UMK w Toruniu  | str.  127
Tutoring w AGH – trzy lata doświadczeń wdrożeniowych  | str.  141
„Mistrzowie dydaktyki” – wdrożenie programu tutoringu na Politechnice Warszawskiej  | str.  153
Tutoring akademicki jako element personalizacji kształcenia – studium przypadku Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej  | str.  170
Informacje o autorach studiów przypadków  | str.  181
Bibliografia  | str.  189