pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Literature, Music, Drama and Performance

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Format: epub, pdf, mobi
Ilość stron: 160 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788323540885
Data: 2025-07-07
16.70 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Eseje zawarte w tomie omawiają różne aspekty związków między literaturą, muzyką, teatrem i sztukami performatywnymi w osiemnasto- i dziewiętnastowiecznej Wielkiej Brytanii. Autorzy prezentują różne punkty widzenia i metodologie oraz możliwości krytycznej interpretacji omawianych tematów.

The essays in this volume explore various aspects of creative interconnections between literature, music, theatre and performance in 18th and 19th-century Britain. The authors adopt diverse critical standpoints and methodologies, demonstrating numerous interpretative possibilities of the themes.

E-book „Literature, Music, Drama and Performance” - Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego. Cena 16.70 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

From the Editors 7

Part One:
Literature and Music in the Long 18th and 19th Centuries

Pierre Dubois
Music and the Georgian Novel, or the Divorce of Adam and Eve 11

Maria Błaszkiewicz
Handel’s Samson and the Art of Adaptation 29

Małgorzata Łuczyńska-Hołdys
The Aeolian Harp and the Strain of Poetry – Musical Imagery in P.B. Shelley’s Selected Verse 45

Anna Krawczyk-Łaskarzewska
Content, Syntax, Punctuation – the Uses of Music in
The Old Nurse’s Story by Elizabeth Gaskell 57

Joanna Kokot
Disharmonious Harmonies. Music as Theme in Charles Dickens’s The Mystery of Edwin Drood 67

Part Two:
Interconnections — Literature/Theatre/ Drama/
Performance and Music in the Long 18th and 19th Centuries

Jacek Mydla
Horace Walpole’s The Mysterious Mother – a Gothic Oedipus? 83

Przemysław Uściński
Spectacle of Pity: Hypocrisy and the Performance of Sentiment in Henry Mackenzie’s The Man of Feeling 103

Marek Błaszak
Elements of Theatrical Performance and Sailors as Performers in Capt. Marryat’s Sea Novels 115

Andrzej Weseliński
Let’s Dance a Gavotte, Mr. Frankenstein. Some Remarks
on the Theatrical Adaptations of Mary Shelley’s Novel 129

Magdalena Pypeć
The Theatrical Trope as a Narrative Device in Dickens’s
The Mystery of Edwin Drood 143