pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Kultura mediów, ciało i tożsamość. Konteksty socjalizacyjne i edukacyjne

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Format: pdf
Ilość stron: 362 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788375878943
Data: 2025-05-20
Cena wydawcy: 68.00 złpozycja niedostępna

Opis e-booka:

Książka, którą oddajemy do rąk Czytelników, składa się z 23 tekstów i jest podzielona na dwie części. Pierwsza dotyczy kultury mediów, druga – płci i ciała. Jako redaktorzy tomu jesteśmy przekonani, że prezentowana problematyka jest ważna, teksty (choć łączy je kontekst edukacyjny) – interdyscyplinarne, a sposoby prezentacji poszczególnych tematów – niebanalne. Udało się nam w jednej książce zgromadzić artykuły autorów z całej Polski, z wielu ośrodków akademickich. Łączy ich zainteresowanie rolą kultury współczesnej w kształtowaniu tożsamości.

Mamy nadzieję, że Czytelnik podczas lektury będzie książkę tę współtworzył, wraz z autorami czytając kody, mnożąc znaczenia niedokończonych, kontrowersyjnych, głośnych, a także zapomnianych, niedocenianych tekstów i edukacyjnych kontekstów kultury współczesnej.

Witold Jakubowski
Sylwia Jaskulska

E-book „Kultura mediów, ciało i tożsamość. Konteksty socjalizacyjne i edukacyjne” - Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls.

Spis treści:

Wstęp (Witold Jakubowski, Sylwia Jaskulska)

Część pierwsza
Kultura mediów i tożsamość



Witold Jakubowski

Media, tożsamość i edukacja



Sylwia Jaskulska

Wychowanie instant. Na przykładzie programu telewizyjnego Superniania



Marta Wrońska

Kultura medialna jako element konstruowania własnej tożsamości

i stylu życia adolescentów w „płynnej nowoczesności”



Tomasz Przybyła

Gadżet czy narzędzie intelektualne? (O telefonie komórkowym

w rękach adolescenta)



Anna Brzezińska

Między brakiem zrozumienia a nienawiścią, czyli odkrywanie

tożsamości płciowej we współczesnych obrazach filmowych –

Transamerica Duncana Tuckera oraz Nie czas na łzy Kimberly Peirce



Eva Zamojska

Szkoła w filmie. Czy tylko fikcja? Analiza obrazu rzeczywistości szkolnej

w filmie Klasa (Entre les murs)



Dawid Kaiser

Obrazy ojcostwa we współczesnej polskiej kinematografii



Tomasz Żaglewski

Fani, czyli my. Strategie kształtowania postaw prosumenckich

we współczesnej kulturze popularnej na przykładzie przemysłu filmowego



Anna Lusińska

Od popkultury do reklamy społecznej. Rozważania nad miejscem

reklamy społecznej w kulturze popularnej



Magdalena Grabowska

Tożsamość religijna w reklamie w dobie popkultury, czyli po co reklamie

religia?



Agnieszka Iwanicka

Kompetencje medialne a przyszłość zawodowa pokolenia Google



Natalia Walter

Internetowa kultura pomagania



Mateusz Melosik

Tożsamość punk – rzeczywista czy upozorowana?



Michał Klichowski

Portal Nasza Klasa jako środowisko konstruowania tożsamości .