
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wolters Kluwer business |
Format: | |
Ilość stron: | 312 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788326463099 |
Data: | 2025-07-18 |
Opis e-booka:
Książka stanowi analizę koncepcji komunikowania politycznego, poglądów praktyków i wypowiedzi teoretycznych, odnoszących się głownie do myśli politycznej i teorii komunikowania politycznego.
W poszczególnych rozdziałach omówiono ewolucję komunikowania politycznego w nowoczesnym państwie, uwzględniając takie zagadnienia jak:
komunikowanie polityczne wczesnej metropolis,
dzieje i charakterystyka kampanii wyborczej,
propaganda polityczna i public relations,
marketing polityczny,
kampanie społeczne.
Adresaci:
Publikacja adresowana jest do studentów wydziałów politologicznych, komunikowania, filozofii, historii oraz filologii polskiej i klasycznej, a także do pracowników naukowych.
(...) Książka stanowi interesujące, nowatorskie spojrzenie na zjawisko komunikacji politycznej w systemach demokratycznych, podjęte z perspektywy historycznej i współczesnej. Autor w sposób przekonujący argumentuje, że rożne formy komunikacji politycznej i marketingu nie są bynajmniej nowymi zjawiskami drugiej połowy dwudziestego wieku, ale ich pierwowzory istniały już w starożytnym Rzymie. Dzisiejszy ich kształt i metody przekazu są oczywiście inne, ale cele polityczne są podobne. Ponadto koncepcje, teorie i praktyki komunikacyjne podlegają nieustannym zmianom. Praca wyróżnia się spośród innych opracowań z dziedziny komunikacji i marketingu politycznego połączeniem historycznej i politologicznej perspektywy w analizie komunikacji marketingowej i politycznej.
Prof. zw. dr hab. Andrzej W. Jabłoński
E-book „Komunikowanie polityczne w nowoczesnym państwie” - Wydawca: Wolters Kluwer business.
Spis treści:
Rozdział I
Komunikowanie polityczne wczesnej metropolis | str. 37
1. Instytucjonalne korzenie współczesnego komunikowania politycznego | str. 39
2. Reklama i media reklamowe | str. 58
3. Prasa masowa i news | str. 70
4. Publicystyka i propaganda | str. 81
5. Koncepcje ideologii | str. 88
Rozdział II
Kampania wyborcza - dzieje i charakterystyka | str. 100
1. Klasyczna myśl polityczna o kampanii wyborczej i politycznej | str. 102
2. Kampania wyborcza - definicja | str. 106
3. Kampania wyborcza w antyku i nowożytności | str. 109
4. Kampania wyborcza we współczesnym państwie | str. 120
Rozdział III
Propaganda polityczna i public relations | str. 137
1. Manipulacje medialne - przykłady | str. 137
2. O teorii propagandy historycznie | str. 142
3. Public relations - amerykańska propozycja | str. 171
4. Zapomniana dyskusja o public relations w Szklarskiej Porębie z 1966 roku | str. 197
Rozdział IV
Marketing w polityce, marketing polityczny | str. 200
1. Konteksty marketingu | str. 200
2. Adaptacja marketingu ekonomicznego do polityki | str. 206
3. Marketing polityczny - krytyczna analiza | str. 217
Rozdział V
Kampania społeczna | str. 235
1. Demarketing | str. 243
2. Propaganda socjologiczna | str. 246
3. Dyplomacja kulturalna | str. 249
4. Sponsoring | str. 251
5. Faktoidy | str. 255
6. Pseudoevent według Boorstina | str. 256
7. Wydarzenie medialne według D. Dayana i E. Katza | str. 261
Zakończenie | str. 265
Epilog | str. 269
Bibliografia | str. 275
Netografia | str. 291
Spis tabel i ilustracji | str. 293
Indeks nazwisk | str. 295