pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Komunikowanie lokalno-regionalne w dobie społeczeństwa medialnego. T. 1: Problemy teoretyczno-praktyczne

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytetu Śląskiego
Format: pdf
Ilość stron: 316 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788322633656
Data: 2025-07-14
Cena wydawcy: 27.30 złpozycja niedostępna

Opis e-booka:

Przedmiotem studiów zaprezentowanych w publikacji są teoretyczne oraz praktyczne aspekty komunikowania lokalno-regionalnego. Szkice oraz opracowania otwierające niniejszy tom obejmują ustalenia teoretyczne w obszarze komunikowania lokalnego. Kolejne artykuły prezentujące wyniki badań empirycznych dotyczą wielu elementów procesu komunikowania lokalno-regionalnego tj. zawartości przekazu medialnego, audytorium mediów lokalno-regionalnych, dziennikarstwa lokalno-regionalnego. Integralną częścią pracy zbiorowej są teksty poświęcone uwarunkowaniom zagranicznym komunikowania lokalno-regionalnego zaprezentowane na przykładzie Rosji, Niemiec, Hiszpanii, Ukrainy, Australii oraz Łotwy. Książka ma wyraźnie medioznawczy charakter. Publikacja kierowana jest do osób zainteresowanych komunikowaniem lokalno-regionalnym w wymiarze teoretyczno-empirycznym czyli środowiska naukowego, studentów dziennikarstwa ale także praktyków, a więc osób związanych zawodowo z rynkiem mediów lokalno-regionalnych.

E-book „Komunikowanie lokalno-regionalne w dobie społeczeństwa medialnego. T. 1: Problemy teoretyczno-praktyczne” - Wydawca: Uniwersytetu Śląskiego.

Spis treści:

Spis treści

Wstęp

Stanisław Michalczyk
Społeczności lokalne i regionalne jako zadania informacyjno-publicystyczne / 11

Marek Jachimowski
Region periodycznej komunikacji medialnej jako przedmiot badań nauk o komunikacji i mediach / 31

Ryszard Filas
Dzienniki regionalne w Polsce po likwidacji duopolu. Krajobraz po wielkiej fuzji / 55

Jacek. H. Kołodziej
Konstrukcje lokalności w „Dzienniku Polskim” i „Gazecie Krakowskiej”. Analiza wybranych narracji / 70

Dorota Piontek, Szymon Ossowski
Audytorium mediów lokalnych (regionalnych) i podstawowe źródła informacji na jego temat. Pomiar zasięgu i satysfakcji publiczności w badaniach CATI / 86

Lucyna Szot
Deprecjacja zawodowa dziennikarza / 103

Agnieszka Grzesiok-Horosz
Status prawny rubryki „Napisali o Nas” / 132

Marcin Piechocki, Jacek Wyszyński
Czy istnieje życie poza Warszawą? Miasta polskie w programach informacyjnych na antenie ogólnokrajowej / 148

Magdalena Ślawska
Przestrzeń pierwszej strony gazety na przykładzie lokalnych dodatków „Dziennika Zachodniego” / 160

Katarzyna Brzoza
Dzień Kobiet, Dzień Mężczyzny, Dzień Matki i Dzień Ojca w „Dzienniku Zachodnim” (2015–2016) / 179

Paweł Sarna
„Śląsk Literacki” (1952–1956) – kwartalnik Katowic i Stalinogrodu. Historia pisma w perspektywie retorycznej / 195

Ilona Biernacka-Ligięza, Bartosz Pietrzyk
Lokalnie zintegrowani – radio studenckie w przestrzeni komunikowania lokalnego / 210

Marian Gierula
Prasa regionalna w Rosji – wybrane problemy / 225

Zbigniew Oniszczuk
Fenomen popularności niemieckich gazet lokalnych i regionalnych / 237

Viktoriya Havrylyuk
Media regionalne niepodległej Ukrainy / 246

Dagmara Głuszek-Szarfaniec
Regiony autonomiczne Hiszpanii wobec nowych mediów. Przypadek Katalonii i Kraju Basków / 259

Mirosława Wielopolska-Szymura
Międzykulturowe komunikowanie lokalne: etniczne radio społeczne w Australii / 269

Agnieszka Roguska
Kreowanie mediów lokalnych przez młodzież w Polsce i na Łotwie – wnioski z badań / 282

Marta Ryniejska-Kiełdanowicz
Koncepcja dyplomacji miast i jej znaczenie na przykładzie działań w zakresie kultury / 297