Język, Polityka, Ideologia Tom 2.

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytetu Gdańskiego |
Format: | |
Ilość stron: | 165 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788382065428 |
Data: | 2025-07-14 |
Opis e-booka:
Słowo wstępu:
Badania dyskursu politycznego i ideologicznego pozwalają lepiej zrozumieć działania władz, decyzje wyborców oraz sposób formowania się opinii publicznej. Ich interdyscyplinarny charakter wiąże się z potrzebą analizy różnorakich czynników, takich jak kontekst społeczny i kulturowy, narzędzia językowe czy percepcja i interpretacja języka przez odbiorców. Polityka i ideologia należą do sfery zagadnień niezmiernie ważnych dla współczesnej przestrzeni komunikacyjnej. O rosnącej roli komunikacji politycznej w rozpowszechnianiu poglądów ideologicznych decyduje między innymi znaczny wzrost społecznego oddziaływania technik cyfrowych. Nowoczesne narzędzia komunikowania się, np. media społecznościowe, umożliwiają multiplikowanie tekstów i szybkie rozprzestrzenianie informacji przeznaczonych dla wybranej grupy odbiorców.
E-book „Język, Polityka, Ideologia Tom 2.” - Wydawca: Uniwersytetu Gdańskiego.