Inkluzja czy iluzja? Praktyki całożyciowego uczenia się w modelach interwencji społecznych
Anna Pluskota

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytet Mikołaja Kopernika |
Format: | |
Ilość stron: | 240 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788323135036 |
Data: | 2025-04-29 |
Opis e-booka:
„Recenzowana książka prezentuje koncepcyjnie dopracowany i spójny model zmiany społecznej na poziomie lokalnym, który może posłużyć jako instrument projektowania działań zorientowanych na upodmiotowienie jednostek, grup i zbiorowości zagrożonych marginalizacją i wykluczeniem. Odnosząc się krytycznie do dominującej obecnie praktyki interwencji kompensacyjnych i receptywnych działań pomocowych Autorka proponuje szerzej wykorzystywać edukację dorosłych w rozpoznawaniu zasobów tkwiących w środowisku i wykorzystywać je dla celów inkluzji społecznej. Książka autorstwa A. Pluskoty ma charakter interdyscyplinarny. Wyrasta z umiejętnego połączenia współczesnej wiedzy pedagogicznej, psychologicznej i socjologicznej. Po opublikowaniu - jak prognozuję - stanie się ważną pozycją na liście lektur socjologów, psychologów społecznych, pedagogów i andragogów. Może być również stosowana w praktyce i stanowić teoretyczne wsparcie dla polityki społecznej wobec środowisk i zbiorowości zmarginalizowanych i zagrożonych społecznym wykluczeniem”. Z recenzji prof. dra hab. Mieczysława Malewskiego
E-book „Inkluzja czy iluzja? Praktyki całożyciowego uczenia się w modelach interwencji społecznych” - Wydawca: Uniwersytet Mikołaja Kopernika.