
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wolters Kluwer business |
Format: | |
Ilość stron: | 264 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788381248815 |
Data: | 2025-07-17 |
Opis e-booka:
Książka ma charakter postdyscyplinarny. Stanowi próbę zachęcenia do refleksji nad przemianami współczesnej nauki. Zarazem jest to głos w debacie nad proponowanymi zmianami w ustawodawstwie dotyczącym szkolnictwa wyższego i nauki. Uwzględnia zarówno aktualny stan prawny obowiązujący w Polsce, w tym projekt ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce („ustawa 2.0”, „konstytucja nauki”), jak i ogromna liczbę publikacji z zakresu naukoznawstwa, uznanych na arenie międzynarodowej. Autor podzielił swoje rozważania na trzy części, w których zawarł:
dociekania nad, dyskutowaną co najmniej od XIX w., naukowością nauki prawa;
odniesienia nauki prawa do innych nauk społecznych i humanistycznych oraz innych obszarów wiedzy naukowej w kontekście społecznych uwarunkowań funkcjonowania współczesnej nauki;
ogólne uwagi o nauce i naukowości, z których wynika potrzeba maksymalnego zachowywania tradycyjnych wartości nauki, w szczególności wartości etycznych.
Adresaci:Książka jest przeznaczona dla szerokiego grona osób związanych z nauką, m.in. pracowników naukowych różnych specjalności, osób zainteresowanych filozofią nauki oraz ogólnymi problemami prawoznawstwa.
Przeczytaj wywiad z autorem >>>
E-book „Ile jest nauki w nauce?” - Wydawca: Wolters Kluwer business. Cena 59.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Część pierwsza
Naukowość nauk prawnych | str. 21
Część druga
Społeczne funkcjonowanie naukowości w dobie ponowoczesnej | str. 99
Część trzecia
Nauka i naukowość – rozważania ogólne | str. 157
Zamiast zakończenia | str. 227
Bibliografia | str. 231
Wykaz aktów prawnych | str. 255
Indeks osobowy | str. 257