pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Humor w kulturze i edukacji

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej
Format: pdf
Ilość stron: 301 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788377844427
Data: 2025-07-07
35.70 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Niniejszy tom stanowi drugą część monografii zatytułowanej Humor w perspektywie kulturowo-językowej, co nie wyklucza traktowania go jako odrębnej, autonomicznej całości. Rozpiętość tematów i zagadnień przedstawianych Czytelniczkom i Czytelnikom pozwala bowiem na pogłębioną, wieloaspektową refleksję, której przedmiotem jest humor.

E-book „Humor w kulturze i edukacji” - Wydawca: Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej. Cena 35.70 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Słowo wstępne 7

I Humor w kulturze 11

Mirosław Ryszkiewicz , Od Joanny Chmielewskiej do Olgi Rudnickiej. Retoryka humoru w polskiej powieści kryminalnej po roku 1989 13
Beata Szkałuba , Humor w utworach Jana Lama (na przykładzie Wielkiego świata Capowic, Koroniarza w Galicji i Głów do pozłoty ) 31
Ewelina Iwaniuk , „Wesołej tylko śmierci pamiątka zostaje”. Staropolskie komiczne epitafia zwierzęce 45
Ewa Dunaj , Z dziennika Pimki 53
Magdalena Garbacik , Humor jako istota zbioru bajek Fülkefor és vidéke Lajosa Partiego agya 63
Anna Mlekodaj , Góralski humor księdza profesora Józefa Tischnera 73
László Kálmán Nagy , Stereotyp kobiety w węgierskich tekstach humorystycznych okresu realnego socjalizmu 81
Piotr Kołodziej , Jak Matejko Kopernika malował... albo o ambiwalnetnej jedności świata 91
Tomasz Korpysz , Komizm rymów w piosenkach Jeremiego Przybory 109
Małgorzata Latoch-Zielińska , Przychodzi policjant do… Wizerunek policjanta w dowcipach internetowych 123
Anna Adamczuk-Stęplewska , Chcą czytać Wiedźmina! Humor w powieściach Andrzeja Sapkowskiego jako czynnik motywujący młodzież do czytania książek 137

II Humor w edukacji 151

Iwona Morawska , Humor w działaniach dydaktycznych studentów realizujących praktyki pedagogiczne 153
Magdalena Marzec-Jóźwicka , Czy uczeń jest arbuzem? Pół żartem, pół serio o tym, jak to w szkole bywa 167
Ewa Muzyka-Furtak , Neologizmy uczniów niesłyszących jako źródło humoru 181
Anna Chrupczalska-Laskowska , Portale humorystyczne jako zbiór oryginalnych materiałów do nauki języka polskiego jako obcego 201
Zofia Pomirska , Treści humorystyczne w podręcznikach gimnazjalnych do języka polskiego a specyfika poczucia humoru młodzieży 217
Agnieszka Badyła , Obraz szkoły i edukacji w skeczach kabaretowych 239
Marta Musiatewicz , Rola humoru w dialogu między uczniem a nauczycielem 249
Wioletta Kozak , Humor i przełamywanie stereotypów w szkolnej edukacji polonistycznej 265
Leszek Makarewicz , „…nędza, kiła i mogiła.” Próba analizy humorystycznych błędów z pisemnych prac uczniów szkół ponadgimnazjalnych 279
Magdalena Jurczyńska , „Co ta moja żona modna wymodziła?” O intertekstualności jako środku prowadzącym do uzyskania efektu humorystycznego 291