
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytetu Śląskiego |
Format: | |
Ilość stron: | 206 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788380124059 |
Data: | 2025-07-07 |
23.10
pozycja dostępna
Wyślemy w czasie: 24 h
×
Opis e-booka:
Praca składa się z dwóch części: szkiców analityczno-intepretacyjnych oraz appendiksu dydaktycznego. Autorka podejmuje się tropienia i odkrywania we współczesnych filmach „medialnych cudów”, za które uważa przede wszystkim ślady „starych” mediów, niegdyś fascynujących i pobudzających wyobraźnię: zabawek optycznych, pokazów fantasmagorii, filmów trikowych i fantastycznych, automatów i mechanicznych zabawek. Badania prowadzone przez autorkę wpisują się w nurt archeologii mediów oraz Nowej Historii Kina. Szkice dotyczą filmów z szeroko rozumianej sfery popularnej, takich jak:Oz Wielki i Potężny Sama Raimiego,
Hugo i jego wynalazek Martina Scorsese czy
Babadook Jennifer Kent. Przyjęta perspektywa badawcza sprzyja dostrzeganiu w analizowanych obrazach licznych treści autotematycznych. Appendiks dydaktyczny, skierowany przede wszystkim do nauczycieli i wykładowców pracujących w dziedzinie edukacji filmowej z odbiorcami w różnym wieku, zawiera pomysły na konkretne ćwiczenia, inspirowane filmowym seansem.
Recenzja książki ukazała się w czasopiśmie: -
„Forum Akademickie” nr 12/2015, s. 71 (Marek Misiak:
Magicy kina) -
„Nowe Książki” 12/2015, s. 52–53 (Tomasz Jopkiewicz:
Tęsknota za baśnią)
E-book „Filmowe cuda i sztuczki magiczne. Szkice z archeologii kina” - Wydawca: Uniwersytetu Śląskiego. Cena 23.10 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Spis treści
Wstęp / 7
Rozdział I
O postawie magicznej wobec mediów / 13
Rozdział II
„Stare”(?) media w służbie iluzji. Królewna Śnieżka Tarsema Singla / 29
Rozdział III
Projekcja widmowych obrazów: magia czy sztuka iluzji? Oz Wielki i Potężny Sama Raimiego / 51
Rozdział IV
„Magicy nie istnieją”(?) Iluzjonista Sylvaina Chometa / 77
Rozdział V
Georges Méliès i fantazmatyczność kina. Hugo i jego wynalazek Martina Scorsese i Mechanizm serca Mathiasa Malzieu / 101
Rozdział VI
Filmowe triki i moc wyobraźni. Babadook i Monster Jennifer Kent / 135
Zakończenie. Spotkanie z Arcymagiem Ziemiomorza / 153
Appendix. Propozycje dydaktyczne / 161
1. Królewna Śnieżka / 161
2. Oz Wielki i Potężny / 166
3. Iluzjonista / 171
4. Hugo i jego wynalazek oraz Mechanizm serca / 175
5. Babadook i/lub Monster / 178
Filmografia / 181
Bibliografia / 183
Nota bibliograficzna / 195
Résumé / 197
Summary / 199
Zusammenfassung / 201
Wstęp / 7
Rozdział I
O postawie magicznej wobec mediów / 13
Rozdział II
„Stare”(?) media w służbie iluzji. Królewna Śnieżka Tarsema Singla / 29
Rozdział III
Projekcja widmowych obrazów: magia czy sztuka iluzji? Oz Wielki i Potężny Sama Raimiego / 51
Rozdział IV
„Magicy nie istnieją”(?) Iluzjonista Sylvaina Chometa / 77
Rozdział V
Georges Méliès i fantazmatyczność kina. Hugo i jego wynalazek Martina Scorsese i Mechanizm serca Mathiasa Malzieu / 101
Rozdział VI
Filmowe triki i moc wyobraźni. Babadook i Monster Jennifer Kent / 135
Zakończenie. Spotkanie z Arcymagiem Ziemiomorza / 153
Appendix. Propozycje dydaktyczne / 161
1. Królewna Śnieżka / 161
2. Oz Wielki i Potężny / 166
3. Iluzjonista / 171
4. Hugo i jego wynalazek oraz Mechanizm serca / 175
5. Babadook i/lub Monster / 178
Filmografia / 181
Bibliografia / 183
Nota bibliograficzna / 195
Résumé / 197
Summary / 199
Zusammenfassung / 201