pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Digital learning. Od e-learningu do dzielenia się wiedzą

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wolters Kluwer business
Format: pdf
Ilość stron: 260 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788382864762
Data: 2025-07-17
50.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

W książce omówiono nowoczesne metody uczenia się i podnoszenia kompetencji. Autorka radzi, jak w czasach nieustannie zmieniających się realiów rynkowych wykorzystać nowe technologie szkoleniowe w cyfrowej i wirtualnej rzeczywistości, aby stworzyć środowisko sprzyjające wymianie wiedzy i współpracy. Z publikacji można dowiedzieć się m.in.: • jak zaplanować i zaprojektować nowoczesny program szkoleniowy i wdrożyć go w organizacji; • jakie technologie i narzędzia szkoleniowe warto stosować; • co to jest adaptive learning, machine learning, blended learning, micro-learning, AI czy m-learning; • jak ocenić efektywność szkolenia e-learningowego. Drugie wydanie publikacji zostało zaktualizowane i wzbogacone m.in. o treści dotyczące dzielenia się wiedzą, wykorzystania algorytmów i transformacji cyfrowej w szkoleniach, nowych standardów pracy działów szkoleń oraz oczekiwań firm w stosunku do ich roli w organizacji. Opracowanie jest przeznaczone dla menedżerów wszelkich szczebli, dyrektorów i pracowników działów kadr. Będzie stanowiło cenne źródło wiedzy i inspiracji dla pracowników naukowych szukających nowych sposobów oddziaływania dydaktycznego oraz dla wszystkich tych, którzy dopiero zaczynają swoją drogę zawodową związaną ze szkoleniami z wykorzystaniem technologii.

E-book „Digital learning. Od e-learningu do dzielenia się wiedzą” - Wydawca: Wolters Kluwer business. Cena 50.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wstęp do wydania drugiego  | str.  9
 
Rozdział 1
Współczesny e-learning  | str.  17
 
Rozdział 2
Definicja i etapy rozwoju e-learningu  | str.  20
Etap 1: rozpoczęcie  | str.  28
Etap 2: rozszerzenie (wzrost)  | str.  28
Etap 3: integracja uczenia i wsparcie biznesu (dojrzałość)  | str.  29
Etap 4: nauka na żądanie  | str.  30
Etap 5: era cyfrowego nauczania  | str.  31
Modele uczenia się z wykorzystaniem formuły e-learningu w organizacjach  | str.  32
 
Rozdział 3
Technologie w szkoleniach  | str.  34
 
Rozdział 4
Wirtualna rzeczywistość – immersive learning  | str.  57
Immersyjne technologie w VR  | str.  59
Nowa era szkoleń: od wiedzy do umiejętności z nowymi technologiami  | str.  60
Nowa normalność: VR na ratunek  | str.  63
Aktywny proces poznawczy i virtual reality  | str.  65
Nauka dostępna dla każdego  | str.  65
Krawędź nad przepaścią...  | str.  68
 
Rozdział 5
Strategiczne wdrożenie e-learningu, czyli digital learning dziś  | str.  70
Rozdział 6
Planowanie i realizacja szkoleń e-learningowych  | str.  79
 
Rozdział 7
Kiedy e-learning?  | str.  82
 
Rozdział 8
Podejście metodyczne  | str.  87
Motywacja  | str.  87
Znajomość celów  | str.  88
Odniesienie do otaczającej rzeczywistości  | str.  89
Zasada odwoływania się do wielu zmysłów  | str.  90
Struktura  | str.  91
Zaangażowanie i aktywność  | str.  92
Informacja zwrotna o rezultatach  | str.  93
Różnorodność  | str.  94
Ukierunkowanie na uczącego się  | str.  95
Komfort fizyczny  | str.  96
E-learning a style uczenia się  | str.  97
 
Rozdział 9
Projektowanie szkoleń w formule e-learningu  | str.  106
Użytkownik e-szkolenia a proces jego tworzenia  | str.  116
Kto tworzy e-learning?  | str.  119
 
Rozdział 10
Kim jest uczący się i jaką rolę odgrywa persona?  | str.  122
Jak zbudować personę?  | str.  124
Dodatek  | str.  126
 
Rozdział 11
Alter ego w szkoleniu, czyli awatar  | str.  133
 
Rozdział 12
Jak zmierzyć, czy e-learning działa?  | str.  136
Precyzowanie celów szkoleniowych (dydaktycznych)  | str.  138
Doświadczenie uczącego się  | str.  149
 
Rozdział 13
Kluczowe funkcje systemów do zarządzania szkoleniami (LMS)  | str.  151
Jaka jest podstawowa funkcjonalność systemów LMS?  | str.  153
Standardy w LMS  | str.  155
Korzyści z wdrożenia LMS  | str.  156
 
Rozdział 14
Formy i formaty w e-learningu: adaptive learning, machine learning, blended learning, micro-learning, AI, mobile learning  | str.  161
W jaki sposób e-learning będzie czerpać korzyści ze sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego?  | str.  172
Jeszcze trochę o sztucznej inteligencji w świecie szkoleń i rozwoju  | str.  174
Znaczenie spersonalizowanego doświadczenia pracownika  | str.  178
Sztuczna inteligencja i spersonalizowane doświadczenie  | str.  178
 
Rozdział 15
Zarządzanie wiedzą dziś – społeczność wiedzy  | str.  180
Sztywny stary system  | str.  195
Era Web 2.0  | str.  196
Über-Connection  | str.  198
 
Rozdział 16
Dzielenie się wiedzą, czyli samodzielne uczenie się (self-directed learning)  | str.  200
Świadomość  | str.  200
Wdrożenie  | str.  201
Urzeczywistnienie  | str.  202
O co chodzi w self-directed learning?  | str.  203
Social learning – jak media społecznościowe usprawniają uczenie się  | str.  205
Czym jest nowe społecznościowe uczenie się?  | str.  210
10 nieporozumień, gdy mowa o społecznościowym uczeniu się  | str.  213
Co napędza społecznościowe uczenie się?  | str.  213
Najczęstsze błędy przy projektowaniu i wdrażaniu social learningu  | str.  216
 
Rozdział 17
Cyfrowa transformacja uczenia (się)  | str.  219
Dobre praktyki...  | str.  224
 
Rozdział 18
Projektowanie doświadczeń edukacyjnych – Learning Experience Design (LXD)  | str.  227
Czy LXD to tylko nowy termin na projektowanie instruktażowe?  | str.  228
Jakie są uniwersalne cechy LXD?  | str.  231
 
Rozdział 19
Quo vadis? Czyli nowe standardy pracy działów szkoleń i pracowników L&D  | str.  233
Profesjonalizacja współczesnego L&D i istotne obszary jego rozwoju  | str.  243
Zakończenie  | str.  251
Bibliografia  | str.  257