
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Naukowe Akademii Pomorskiej w Słupsku |
Format: | |
Ilość stron: | 134 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788374673662 |
Data: | 2025-04-29 |
Opis e-booka:
Książka Day One Patch. Szkice z obszaru kultury gier komputerowych powstała z potrzeby omówienia problematyki badania gier i wykazania ważnych tez. Autor porusza kluczowe, istotne dla tego zjawiska aspekty: czy gra komputerowa to przejaw sztuki?, jak plasuje się gra w kontekście kultury powszechnej i masowej?, czym jest gra i czynność grania dla gracza?, jakie kryteria spełniać muszą przedmiot (lub wytwór cyfrowy) i czynność używania go, aby nazwać je odpowiednio grą i graniem?
Autora interesują nie tylko gry jako artefakty nowych mediów, ale także obcowanie z nimi, granie w nie. Podejście dwojakie - do przedmiotu i do czynności - otwiera przed Autorem i czytelnikiem nowe obszary badawcze (Z recenzji dr hab. inż. Piotra Szczuki, prof. Politechniki Gdańskiej)
E-book „Day One Patch. Szkice z obszaru kultury gier komputerowych” - Wydawca: Naukowe Akademii Pomorskiej w Słupsku.
Spis treści:
SZKIC I Kulturotwórcze znaczenie gier komputerowych a perspektywa pedagogiczna 13
Na straży światów z pikseli 14
Kultura cyfrowa a kultura szkolna 18
Rytualna produktywność vs (bez)produktywny rytuał 24
4xR 28
Gra jako PREtekst 34
Gra jako KONtekst 36
Gra jako PARAtekst 38
SZKIC II Proceduralne dzieła sztuki (nie)masowej 41
Mierny, bierny, ale wierny 43
Sztuka Kant…owania 47
(Nie)wartościująca koncepcja sztuki 51
Względnie niewyrobiony użytkownik 54
SZKIC III Gry, zabawy i… koniki polne Możliwe defi nicje i znaczenia 63
Esencjalizm vs antyesencjalizm 67
„Świat jest wszystkim, co jest…” grą 81
Granie, odgrywanie, igranie…przegrywanie 86
(Nie)dozwolone środki użycia 97
Grać w grę 105
Konik Polny vs Crash Bandicoot 111
OUTRO zamiast zakończenia 121
Bibliografia 125