pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Zaistnieć w społeczeństwie. O potrzebie zwracania na siebie uwagi

Autor książki:

Charles Derber

Dane szczegółowe:
Wydawca: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
Oprawa: miękka
Ilość stron: 144 s.
Wymiar: 145x205 mm
EAN: 9788389120212
ISBN: 83-89120-21-6
Data:2001-01-18
Cena wydawcy: 17.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Chęć zaistnienia w społeczeństwie i rywalizacja o uwagę stanowią o jednej z najważniejszych konkurencji życia społecznego. Zainteresowanie innych ma takie samo znaczenie w kontaktach społecznych, jakie mają pieniądze w ekonomii: ludzie pragną ich i dotkliwie cierpią z powodu ich braku. Pieniądze i uwaga są oznaką prestiżu i sukcesu.

– Jak jest przyczyna tak obsesyjnej potrzeby, aby być rozpoznawanym? – Dlaczego programy typu talk show, reality show, ukryta kamera, której nagrania można stale oglądać w internecie, powieści autobiograficzne i tym podobne, zyskują tak wielu odbiorców?
Charles Derber dowodzi, że we współczesnej kulturze ludziom brakuje wsparcia społecznego i dlatego za wszelką cenę chcą oni zdobyć zainteresowanie innych. Autor ilustruje ten konwersacyjny narcyzm przykładami dialogów, które dla wszystkich zabrzmią niepokojąco znajomo. Analizuje zjawisko pościgu za zainteresowaniem w sytuacjach oficjalnych i prywatnych, ukazując ogromne znaczenie, jakie we współzawodnictwie o uwagę mają takie cechy rozmówcy, jak: płeć, rasa i przynależność do klasy społecznej. Derber sugeruje, w jaki sposób zmienić ekonomię i kulturę, tak byśmy stali się bardziej zainteresowani społecznością, w której żyjemy, pełni empatii i chętni do oferowania naszej uwagi innym.

Charles Derber jest profesorem socjologii w Boston College oraz czołowym krytykiem amerykańskiej kultury i społeczeństwa. Jest autorem ośmiu książek.

Książka "Zaistnieć w społeczeństwie. O potrzebie zwracania na siebie uwagi" - Charles Derber - oprawa miękka - Wydawnictwo Gdańskie Psychologiczne.