pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Widzieć/Wiedzieć. Wybór najważniejszych tekstów o dizajnie

Dane szczegółowe:
Wydawca: Karakter
Rok wyd.: 2015
Oprawa: miękka
Ilość stron: 464 s.
Wymiar: 160x240 mm
EAN: 9788362376902
ISBN: 978-83-6237-690-2
Data: 2015-06-22
Cena wydawcy: 69.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Wznowienie poszukiwanej - bo obowiązkowej - książki z 2011 roku, jednej z pierwszych, a także jednej z najbardziej do dziś wartościowych pozycji dotyczących projektowania graficznego.

WIDZIEĆ/WIEDZIEĆ to blisko czterdzieści tekstów stanowiących zwięzły przegląd teorii i historii dizajnu ostatnich stu lat, lecz tak naprawdę - niezbędnik każdego projektanta i niewyczerpane źródło inspiracji. To nie jest kolejna książka z obrazkami. To eseje, apele i polemiki najważniejszych teoretyków i praktyków projektowania graficznego na świecie.

Jedyne, co może zirytować bardziej niż zapomnienie lub zignorowanie cię przez następne pokolenia,
to przyglądanie się, jak powtarzają twoje głupie błędy - pisze Jeffery Keedy. Po raz pierwszy polscy czytelnicy mają okazję prześledzić gorące dyskusje towarzyszące kształtowaniu się nowoczesnego dizajnu. Dyskusje, które w swoim czasie odbiły się szerokim echem w projektowym świecie, do których powracają kolejne pokolenia dizajnerów i bez których znajomości trudno się obejść.

Czy typografia powinna być przezroczysta? Czy istnieje projektowanie ponadczasowe? Czy ornament to zbrodnia? Czym jest etyka w dizajnie? Legendarni autorzy - El Lissitzky, Jan Tschichold czy Paul Rand z jednej strony, zwariowani kalifornijscy postmoderniści spod znaku Emigre z drugiej - wybór autorów jest szeroki, wachlarz poglądów również. Jedna książka zawiera najważniejsze wątki i pytania, na które odpowiedzi szukali główni projektanci XX i XXI wieku i na które każdy projektant wcześniej lub później będzie musiał znaleźć odpowiedź.

Jeśli nie rozmawiamy o projektowaniu, jeśli o dizajnie nie piszemy, nie zgłębiamy go - skazujemy się na bezmyślne powielanie wzorów. Projektowanie jest pracą świadomą, wymagającą znajomości światowych nurtów. WIDZIEĆ/WIEDZIEĆ to antologia, która tę świadomość poszerza, zadaje pytania, inspiruje do szukania odpowiedzi i zmusza do zastanowienia nad istotą naszej pracy.

Książka "Widzieć/Wiedzieć. Wybór najważniejszych tekstów o dizajnie" - Przemek Dębowski, Jacek Mrowczyk - oprawa miękka - Wydawnictwo Karakter. Książka posiada 464 stron i została wydana w 2015 r.