pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Telewizja a świat wartości

Autor książki:

ks. Andrzej Baczyński

Dane szczegółowe:
Wydawca: Papieska Akademia Teologiczna
Oprawa: miękka
Ilość stron: 451 s.
Wymiar: 176x250 mm
EAN: 9788389017673
ISBN: 83-89017-67-9
Data:2001-02-02
Cena wydawcy: 35.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Niniejsza rozprawa jest próbą odpowiedzi na istotne dla współczesnego człowieka, żyjącego pod przemożnym wpływem telewizji, pytania: jakie wartości i w jaki sposób przekazuje telewizja (przede wszystkim polski nadawca), pełniąc różnorodne funkcje w społeczeństwie? W jakiej mierze zapis o respektowaniu wartości chrześcijańskich może być realizowany w modelach telewizji publicznej i telewizji komercyjnej w Polsce? Jakie wartości należałoby promować w przekazie telewizyjnym, by sprzyjał on wszechstronnemu rozwojowi człowieka i postępowi ludzkości? – (ze Wstępu)

Książka "Telewizja a świat wartości" - ks. Andrzej Baczyński - oprawa miękka - Wydawnictwo Papieska Akademia Teologiczna.

Spis treści:

I. Filozoficzne i teologiczne rozumienie wartości
1. Człowiek i świat wartości
2. Wartości chrześcijańskie

II. Modele i funkcje telewizji
1. Typy organizacji przekazu telewizyjnego
2. Podstawowe funkcje telewizji

III. Kryteria wartościowania i nośniki wartości
1. Kryteria wartościowania w telewizji
2. Podstawowe nośniki wartości w przekazie telewizyjnym

IV. Hierarchia wartości a postawy kształtowane pod wpływem telewizji
1. Telewizyjna hierarchia wartości
2. Postawy negatywne
3. Postawy pozytywne

V. Wartości chrześcijańskie w przekazie telewizyjnym
1. Powinności telewizji w zakresie respektowania wartości chrześcijańskich
2. Czynniki sprzyjające respektowaniu wartości chrześcijańskich w prze-kazie telewizyjnym
3. Wartości szczególnie pożądane w przekazie telewizyjnym