pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Strategie subwersywne w sztukach medialnych

Autor książki:

Łukasz Ronduda

Dane szczegółowe:
Wydawca: Rabid
Rok wyd.: 2006
Oprawa: miękka
Ilość stron: 226 s.
Wymiar: 160x240 mm
EAN: 9798360236092
ISBN: 83-60236-09-7
Data: 2006-01-07
Cena wydawcy: 33.21 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Celem rozprawy jest analiza i opisanie strategii subwersywnych, występujących w polu sztuki mediów, charakteryzujących się tym samymi zasadami formowania dzieła - bazującymi na operacjach montażowej dekontekstualizacji i rekontekstualizacji "gotowego" materiału medialnego "zwłaszczonego" w obszarach operacji artystycznych. W rozdziale pierwszym analizuje narodziny startegii subwersywnych w sztukach medialnych, związane z pojawieniem się awangardy początku XX wieku i jej "wynalazków" takich jak np. fotomontaż, atlas/archiwum fotograficzny. Rozdział drugi poświęcony został found footage film pierwszej strategii subwersyjnej w polu opartych na czasie mediów mechanicznej rejestracji, reprodukcji i dystrybucji obrazów takich jak film. W rozdziale trzecim poświęconym wideo analizuje się kolejną interesującą strategię, mianowicie video scratch. W rozdziale czwartym poświęconym internetowi, strategie subwersywne odradzają się pod postacią wielu realizacji net-art i software-art. W perspektywie gier komputerowych, którym poświęcono rozdział piąty, strategia subwersyjna jest game patching (będący odmianą software art).

Książka "Strategie subwersywne w sztukach medialnych" - Łukasz Ronduda - oprawa miękka - Wydawnictwo Rabid. Książka posiada 226 stron i została wydana w 2006 r.