pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Sprzedaż konsumencka

Autor książki:

Magdalena Olczyk

Dane szczegółowe:
Wydawca: LexisNexis
Rok wyd.: 2006
Oprawa: miękka
Ilość stron: 212 s.
Wymiar: 145x205 mm
EAN: 9788373346062
ISBN: 83-7334-606-6
Data: 2008-11-23
pozycja niedostępna

Opis książki:

Książka stanowi opracowanie z serii Klauzule umowne w obrocie gospodarczym, wydawanej wspólnie z Polsko-Niemieckim Centrum Prawa Bankowego, działającym przy Uniwersytecie Jagiellońskim. W ramach tego cyklu omawiane są klauzule dotyczące różnych umów z zakresu prawa cywilnego i handlowego.
W niniejszym opracowaniu zanalizowano ogólne założenia i pojęcia reżimu odnoszącego się do umów konsumenckich, regulowanych przede wszystkim przez przepisy ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. Autorka omawia m.in. liczne obowiązki sprzedawcy dotyczące udzielenia konsumentowi informacji o towarze i warunkach umowy z nim zawieranej (również w wypadku sprzedaży na odległość lub gdy umowa sprzedaży podlega regulacjom ustawy o kredycie konsumenckim), a także przysługujące kupującemu prawo odstąpienia od umowy. Ponadto przedstawia klauzule dotyczące w szczególności przedmiotu sprzedaży i ceny, wydania i dostarczenia towaru oraz przejścia ryzyka jego utraty i zniszczenia, praw i obowiązków stron umowy zawartej na odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa, gwarancji, realizacji uprawnień konsumenta z tytułu niezgodności towaru z umową bądź właściwości sądu w sporach z konsumentami.
Praca przeznaczona jest zarówno dla prawników praktyków, jak również – ze względu na zawarte w niej szczegółowe objaśnienia i praktyczne informacje – dla wszystkich uczestników obrotu konsumenckiego.

Książka "Sprzedaż konsumencka" - Magdalena Olczyk - oprawa miękka - Wydawnictwo LexisNexis. Książka posiada 212 stron i została wydana w 2006 r.