pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko: autor tytuł  24h
»
»
»
Podwójna perspektywa. O subiektywizacji zapośredniczonej w filmie
książka:

Podwójna perspektywa. O subiektywizacji zapośredniczonej w filmie

Dane szczegółowe:
Wydawca: UNIVERSITAS
Rok wyd.: 2019
Oprawa: Miękka ze skrzydełka
Ilość stron: 340 s.
Wymiar: 135x205 mm
EAN: 9788324235452
ISBN: 978-83-2423-545-2
Data: 2019-08-26
Cena: 29.98  Cena wydawcy: 42.00 zł Oszczędzasz: 12.02 do koszyka pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 1-3 dni

Podwójna perspektywa. O subiektywizacji zapośredniczonej w filmie - Robert Birkholc - opis książki:

Podwójna perspektywa to książka o subiektywizacji - o myślach, emocjach i odczuciach bohaterów wyrażanych przez wieloznaczną i często zaskakującą formę filmową. Przedmiotem badań są filmy, w których zabiegi audiowizualne tworzą różnorodne wariacje dotyczące stanów psychicznych postaci. Wewnętrzna perspektywa bohaterów i zewnętrzna perspektywa narracyjna nakładają się na siebie i wchodzą w rozmaite relacje, angażując widza emocjonalnie i zachęcając do interpretacji. Autor pokazuje, jak za pomocą niezwykle złożonych środków stylistycznych twórcy filmowi kreują wielowymiarowy świat wewnętrzny.

Znakomite filmy - Palacz zwłok Juraja Herza, Konformista Bernarda Bertolucciego, Tańczący jastrząb Grzegorza Królikiewicza, Urodzeni mordercy Olivera Stone a i Requiem dla snu Darrena Aronofsky ego - stają się polem badań subiektywizacji zapośredniczonej. Figura ta pozwala odbiorcy niemal dotknąć doświadczeń bohatera - jego nieświadomych pragnień, emocji, doświadczeń społecznych, wgranych w umysł schematów kulturowych i doznań cielesnych.

Publikacja ta nie tylko przynosi nowe teoretyczne rozpoznania dotyczące subiektywizacji, lecz także dostarcza praktycznych narzędzi do analizy filmów, w których narracja została przefiltrowana przez perspektywę postaci.


"Książka Roberta Birkholca posiada wszystkie zalety, które powinny charakteryzować inspirującą intelektualnie naukową rozprawę z humanistyki: trafne znalezienie nieopisanego dotąd szerzej obszaru badań, intelektualny horyzont, wyrażający się choćby w bogatej literaturze i umiejętnym jej stosowaniu, pojęciową precyzję, ciekawość poznawczą, logiczną klarowność i stylistyczną elegancję wywodu. (...) Analizy są znakomite i naprawdę odkrywcze, odsłaniając, nazywając i interpretując aspekty raczej tylko intuicyjnie i powierzchownie odczuwane przy "normalnym" oglądzie owych filmów".

dr hab. Tomasz Kłys, prof. uczelni, Uniwersytet Łódzki

"Terenem badań autora jest obszar narracji filmowej, rozumianej przede wszystkim jako złożona forma wyrazu artystycznego, umożliwiająca artykulację różnorodnych (percepcyjnych, psychicznych, cielesnych), a przy tym często ambiwalentnych doznań, które z zasady opierają się logicznemu uspójnieniu czy werbalizacji. (...) Książka budzi uznanie ze względu na precyzję metodologiczną, intelektualną przenikliwość oraz zniuansowanie analiz. Jest dokonaniem rzetelnym i odkrywczym, inicjującym na polskim gruncie naukowym pogłębione studia komparatystyczne nad poetyką oraz możliwościami poznawczymi wielosemiotycznej narracji filmowej jako medium reprezentacji doświadczeń antropologicznych".

dr hab. Brygida Pawłowska-Jądrzyk, prof. uczelni
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego

Książka „Podwójna perspektywa. O subiektywizacji zapośredniczonej w filmie” - oprawa Miękka ze skrzydełka - Wydawnictwo UNIVERSITAS.

Książka posiada 340 stron i została wydana w 2019 r.

Oceń, napisz recenzję/opinię [+]
  Bądź pierwszy - napisz opinię, recenzję o książce "Podwójna perspektywa. O subiektywizacji zapośredniczonej w filmie"
Kupujący tę pozycję zamówili również:
Kino włoskie po 1980 roku - okładka książki
Kino włoskie po 1980 roku Anna Miller-Klejsa, Diana Dąbrowska (red.)
Produkty podobne:
Dokument filmowy i telewizyjny - okładka książki
Dokument filmowy i telewizyjny Maciej Szczurowski (red.)
Kurosawa - okładka książki
Kurosawa Piotr Sawicki
(Nie)widzialne kobiety kina - okładka książki
(Nie)widzialne kobiety kina Małgorzata Radkiewicz, Monika Talarczyk (red.)