pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Znaczenie informacji i systemu informacyjnego w szkole średniej

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytet Kaliski im. Prezydenta Stanisława Wojciechowskiego
Format: pdf
Ilość stron: 149 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788367953559
Data: 2025-06-13
Cena wydawcy: 74.00 złpozycja niedostępna

Opis e-booka:

Fundamentalne znaczenie dla problematyki bezpieczeństwa systemów informacyjnych ma fakt, że informacje to aktywa każdego podmiotu, które narażone są na liczne zagrożenia istniejące w otaczającym nas świecie i w cyberprzestrzeni, jak i te płynące z niewłaściwego zarządzania nimi. Wszelka zatem nieudolność,
niedoskonałość w zarządzaniu systemem informacyjnym może doprowadzić w swych skutkach do poważnych konsekwencji naruszających stabilizację szkoły średniej, a nawet wywołujących jej destrukcję. Racjonalność w zarządzaniu informacją zaświadcza o wysokich kompetencjach menedżerskich dyrektora oraz jest synonimem podążania jednostki szkolnej za nieustannym rozwojem, który
wywołuje ciągłą zmienność potrzeb. Prawne aspekty wynikające z Konstytucji RP, z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia
2016 r. (tzw. RODO) oraz z Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych ze zmianami przyczyniły się do zwiększenia uwagi na problem bezpieczeństwa
danych osobowych w jednostkach organizacyjnych, takich jak szkoła. Monografia pt. Znaczenie informacji i systemu informacyjnego w szkole średniej
stanowi próbę oceny funkcjonującego w szkole systemu informacyjnego. W kontekście przemian związanych z wykorzystaniem cyfrowych technologii dokonano
weryfikacji systemu informacyjnego z uwzględnieniem specyfiki organu, jakim jest publiczna szkoła średnia. Badaniom zostało poddane wewnętrzne i zewnętrzne
środowisko użytkowników, które posiada zróżnicowaną strukturę ze względu na specyfikę działalności jednostki szkolnej. Głównym motywem napisania
niniejszej monografii był brak oceny funkcjonowania systemu informacyjnego w publicznej szkole średniej, który w wyczerpujący sposób wskazywałby źródła
pozyskiwania informacji oraz nakreślał kierunki i sposoby implementacji zmian w badanym obszarze.

E-book „Znaczenie informacji i systemu informacyjnego w szkole średniej” - Wydawca: Uniwersytet Kaliski im. Prezydenta Stanisława Wojciechowskiego.