pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Twórczość pedagogiczna nauczycieli w kontekście systemowym. Źródła, koncepcja i identyfikacje

Dane szczegółowe:
Wydawca: Adam Marszałek
Format: pdf
Ilość stron: 295 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788380190405
Data: 2025-05-20
Cena wydawcy: 26.39 złpozycja niedostępna

Opis e-booka:

[...] Monografii tej przyświeca przede wszystkim cel teoretyczny, gdyż studiując wiedzę z obranych dziedzin, tworzę autorską koncepcję twórczości pedagogicznej nauczycieli. Dzięki temu racjonalnie i skutecznie rozwijam teorię naukową, stanowiącą podstawę praktycznego działania. Cel społeczny monografii wypływa z wyzwań cywilizacyjnych i kulturowych współczesności, które domagają się osób refleksyjnych, krytycznych, a nawet twórczych. Niniejsza rozprawa zawiera pięć rozdziałów, poprzedzonych wstępem i zakończonych podsumowaniem oraz literaturą cytowaną. [...]
fragment Wprowadzenia

E-book „Twórczość pedagogiczna nauczycieli w kontekście systemowym. Źródła, koncepcja i identyfikacje” - Wydawca: Adam Marszałek.

Spis treści:

Wprowadzenie 7
1. Fenomen i czynniki twórczości i twórczości pedagogicznej 11
1.1. Rodowód twórczości 11
1.2. Anatomia twórczości 12
1.3. Specyfika twórczości 14
1.4. Uwarunkowania twórczego pedagogicznie nauczyciela 15
2. Systemowe koncepcje twórczości 73
2.1. Systemologiczne inspiracje pedagogiki twórczości 73
2.2. Twórczość transgresją 85
2.3. Twórczy styl życia 88
2.4. Interakcyjna teoria twórczości 89
2.5. Poziomy twórczości 95
2.6. Twórczość pedagogiczna 96
3. Systemowa koncepcja twórczości pedagogicznej nauczycieli 101
3.1. Twórczość pedagogiczna obiektywna szerszego zakresu 103
3.2. Twórczość pedagogiczna obiektywna węższego zakresu 119
3.3. Twórczość pedagogiczna subiektywna szerszego zakresu 137
3.4. Twórczość pedagogiczna subiektywna węższego zakresu 148
4. Podstawy epistemologiczne badań systemowych nad twórczością
pedagogiczną nauczycieli 162
4.1. Istota epistemologii 162
4.2. Swoistość paradygmatu funkcjonalistycznego 165
4.3. Specyfika systemowej orientacji prowadzonych badań 172
4.4. Holistyczny nurt systemowego poznania empirycznego 174
4.5. Koncepcja i struktura procesu badań empirycznych 177
4.6. Zasady i etapy stosowania procedury systemowej 183
4.7. Rodzaje badań systemowych 190
4.8. Instrumentarium poznania systemowego 193
5. Identyfikacja twórczych pedagogicznie nauczycieli 199
5.1. Cechy osobowości 201
5.2. Proces twórczy 216
5.3. Dzieło twórcze 216
5.4. Wartość, styl życia i środowisko zewnętrzne 223
Zakończenie 225
Literatura cytowana 229
Aneksy 244