pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

THE DEVELOPMENT OF WORD RECOGNITION IN READING IN LOWER PRIMARY POLISH LEARNERS OF ENGLISH

Dane szczegółowe:
Wydawca: Państwowa Szkoła Wyższa im. Jana Pawła II Biała Podlaska
Format: pdf
Ilość stron: 230 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788364881732
Data: 2025-05-23
40.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Niniejsza praca poświęcona została zbadaniu stopnia rozwoju umiejętności rozpoznawania wyrazów w języku angielskim przez polskich uczniów pierwszej klasy szkoły podstawowej. Szczególnej analizie poddano zmiany dotyczące następujących aspektów prowadzących do płynnego rozpoznawania słów: (1) znajomość nazw liter alfabetu angielskiego oraz relacji litera-głoska, (2) odczytywanie wyrazów metodą całościową (ang. sight word reading), (3) odczytywanie wyrazów za pomocą syntezy głosek (ang. phonemic decoding), oraz (4) odczytywanie wyrazów w kontekście. Dodatkowo obserwowano zmiany w stopniu rozumienia zdań oraz znajomości słownictwa. Badanie miało charakter ilościowo-jakościowy. Jako badanie podłużne i studium wielu przypadków umożliwiło ono wnikliwą obserwację i ocenę rozwoju poszczególnych komponentów sprawności czytania na przestrzeni sześciu miesięcy u sześciorga uczniów biorących udział w kursie językowym kładącym szczególny nacisk na rozwijanie umiejętności czytania.

„Autorka podjęła się badania trudnej problematyki, jaką jest kształcenie umiejętności czytania w języku obcym na jej wczesnym etapie. Istnieje bowiem pilna potrzeba rozwijania tej sprawności w polskich warunkach szkolnych, szczególnie w odniesieniu do najpopularniejszego języka obcego, jakim jest obecnie angielski, na profesjonalnych, naukowo ugruntowanych, a nie intuicyjnych podstawach”.

prof. dr hab. Maria Dakowska
Uniwersytet Warszawski
„Monografia ta jest ważną pozycją glottodydaktyczną, stanowi istotny wkład w aktualny stan wiedzy nt. nauczania czytania w języku obcym na początkowych etapach. Będzie cennym źródłem zarówno dla edukatorów, jak i badaczy, chcących zająć się tym tematem. Monografia ta powinna być również spopularyzowana na rynku globalnym, gdyż nauczanie j. angielskiego jako globalnego, obejmujące proces czytania, stanowi odmienne wyzwanie dla uczniów i nauczycieli różnych języków rodzimych (nie tylko opartych na alfabecie łacińskim), co stanowi aktualny trend w badaniach nad wczesnym nauczaniem języków obcych dzieci”.

dr hab. prof. UP Joanna Rokita-Jaśkow
Uniwersytet Pedagogiczny
im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

E-book „THE DEVELOPMENT OF WORD RECOGNITION IN READING IN LOWER PRIMARY POLISH LEARNERS OF ENGLISH” - Wydawca: Państwowa Szkoła Wyższa im. Jana Pawła II Biała Podlaska. Cena 40.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.