
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | PZWL |
Format: | mobi, epub |
Ilość stron: | 100 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788320064858 |
Data: | 2025-07-15 |
Cena wydawcy: 54.00 złpozycja niedostępna
×
Opis e-booka:
Terapia psychomotoryczna metodą Procus i Block została stworzona w latach 60-tych XX wieku, z inspiracji dr Zofii Kułakowskiej. Terapia jest przeznaczona dla dzieci w wieku od 3 do 10 lat, które wykazują łagodne zaburzenia neuropsychologiczne, m.in. ruchu, emocji, mowy. Poradnik jest przede wszystkim kompendium dla wyszkolonych terapeutów- psychomotoryki. Ze wzgledu na przystępną formę przekazu, może także służyć rodzicom w zrozumieniu, jakiej pomocy potrzebują oraz jaką pomoc mogą otrzymać dzieci z zaburzeniami rozwoju, podczas terapii psychomotorycznej
E-book „Terapia psychomotoryczna dzieci metodą Procus i Block” - Wydawca: PZWL.
Spis treści:
Historia rozwoju metody Procus i Block w Polsce 7
Zagadnienia wstępne 11
Neurofizjologiczne uwarunkowania dysharmonii rozwojowej 15
Anatomiczne i funkcjonalne lokalizacje uszkodzenia lub dysfunkcji 17
Procesy integracyjne w Ośrodkowym Układzie Nerwowym 19
Znaczenie somatognozji 21
Procesy dojrzewania Ośrodkowego Układu Nerwowego i zmienność objawów klinicznych 30
Plastyczność mózgu 32
Rozpoznawanie dysharmonii rozwojowej 35
Objawy kliniczne 35
Rozpoznawanie (diagnoza różnicująca) 36
Badanie dzieci z podejrzeniem dysharmonii rozwojowej ... 38
Sprawność funkcji wykonawczych 42
Terapia psychomotoryczna według Procus i Block 45
Aspekt psychologiczno-wychowawczy 48
Zasady terapii 50
Zadania 50
Założenia 52
Organizacja zajęć 55
Przywitanie 57
Przebieranie i składanie ubrania 57
Toaleta 58
Masaż 58
Ćwiczenia wprowadzające (indukcyjne) 60
Ćwiczenia dużej motoryki 63
Ćwiczenia schematu ciała 87
Aplikacje - praktyka umiejętności szkolnych 87
Ubieranie 89
Pożegnanie 89
Podsumowanie 91
Piśmiennictwo 99
Zagadnienia wstępne 11
Neurofizjologiczne uwarunkowania dysharmonii rozwojowej 15
Anatomiczne i funkcjonalne lokalizacje uszkodzenia lub dysfunkcji 17
Procesy integracyjne w Ośrodkowym Układzie Nerwowym 19
Znaczenie somatognozji 21
Procesy dojrzewania Ośrodkowego Układu Nerwowego i zmienność objawów klinicznych 30
Plastyczność mózgu 32
Rozpoznawanie dysharmonii rozwojowej 35
Objawy kliniczne 35
Rozpoznawanie (diagnoza różnicująca) 36
Badanie dzieci z podejrzeniem dysharmonii rozwojowej ... 38
Sprawność funkcji wykonawczych 42
Terapia psychomotoryczna według Procus i Block 45
Aspekt psychologiczno-wychowawczy 48
Zasady terapii 50
Zadania 50
Założenia 52
Organizacja zajęć 55
Przywitanie 57
Przebieranie i składanie ubrania 57
Toaleta 58
Masaż 58
Ćwiczenia wprowadzające (indukcyjne) 60
Ćwiczenia dużej motoryki 63
Ćwiczenia schematu ciała 87
Aplikacje - praktyka umiejętności szkolnych 87
Ubieranie 89
Pożegnanie 89
Podsumowanie 91
Piśmiennictwo 99