
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Naukowe PWN |
Format: | mobi, epub |
Ilość stron: | 272 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788301207588 |
Data: | 2025-04-16 |
64.00
pozycja dostępna
Wyślemy w czasie: 24 h
×
Opis e-booka:
Autorzy książki opisali terapię i edukację z udziałem psów w kontekście badań naukowych, praktyki terapeutów i nauczycieli oraz międzynarodowych standardów Animal Assisted Interventions (AAI).Czytelnik znajdzie tu:
próbę odpowiedzi na pytanie czy i kiedy warto angażować psy do zajęć edukacyjnych lub terapeutycznych oraz jaki jest sens takich działań, przegląd badań związanych z efektywnością AAI, wiedzę na temat zagadnień praktycznych, takich jak profilaktyka pogryzień, dogoterapia w treningu zachowań społecznych, w terapii dzieci z zaburzeniami zachowania, możliwość wprowadzania elementów dogoterapii w pracy logopedy, informacje na temat programów (także resocjalizacyjnych) opieki i pomocy zwierzętom oraz ich wpływu na postawy i osobowość.
E-book „Terapia i edukacja z psem” - Wydawca: Naukowe PWN. Cena 64.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Wstęp Agnieszka Potocka 7
1. Czy w terapii i edukacji potrzebny jest pies? Agnieszka Potocka 12
2. Sposoby oceny efektów zajęć z psem Joanna Nawrocka-Rohnka 39
3. Terapia logopedyczna z udziałem psa. Studium przypadku, obserwacje własne Michał Nochowicz 51
4. Terapia z psem dla dzieci z zaburzeniami w zachowaniu Katarzyna Chrobak 70
5. Trening umiejętności społecznych z udziałem psa Katarzyna Chrobak 85
6. Program profilaktyki pogryzień ,,Bądź bezpieczny z psem” Agnieszka Potocka, Monika Czwartyńska 96
7. Program „Pies w szkole, czyli nauka na cztery łapy i ogon” realizowany w Szkole Podstawowej nr 4 im. Jana Brzechwy w Swarzędzu Maja Szwanka 118
8. Zajęcia z psem dla dzieci zdrowych – czy ma to sens? Joanna Nawrocka-Rohnka 136
9. Wychowawcze aspekty pedagogiki z udziałem psów Agnieszka Potocka 153
Suplement. „Przyjaciele, czyli pies w celi” – początki zajęć z psami w polskim więziennictwie Agnieszka Terechowicz 183
O Autorach 213
1. Czy w terapii i edukacji potrzebny jest pies? Agnieszka Potocka 12
2. Sposoby oceny efektów zajęć z psem Joanna Nawrocka-Rohnka 39
3. Terapia logopedyczna z udziałem psa. Studium przypadku, obserwacje własne Michał Nochowicz 51
4. Terapia z psem dla dzieci z zaburzeniami w zachowaniu Katarzyna Chrobak 70
5. Trening umiejętności społecznych z udziałem psa Katarzyna Chrobak 85
6. Program profilaktyki pogryzień ,,Bądź bezpieczny z psem” Agnieszka Potocka, Monika Czwartyńska 96
7. Program „Pies w szkole, czyli nauka na cztery łapy i ogon” realizowany w Szkole Podstawowej nr 4 im. Jana Brzechwy w Swarzędzu Maja Szwanka 118
8. Zajęcia z psem dla dzieci zdrowych – czy ma to sens? Joanna Nawrocka-Rohnka 136
9. Wychowawcze aspekty pedagogiki z udziałem psów Agnieszka Potocka 153
Suplement. „Przyjaciele, czyli pies w celi” – początki zajęć z psami w polskim więziennictwie Agnieszka Terechowicz 183
O Autorach 213