pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Sztuka skutecznego pisania. Jak tworzyć treści, które przyciągają uwagę

Dane szczegółowe:
Wydawca: Naukowe PWN
Format: epub, mobi
Ilość stron: 264 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788301237127
Data: 2025-07-14
Cena wydawcy: 64.00 złpozycja niedostępna

Opis e-booka:

ŁADNIE pisze się w szkole.
W życiu trzeba pisać SKUTECZNIE.
Kiedy ostatnio czekałaś kilka dni na odpowiedź na ważnego e-maila? A może znów spędziłeś godziny na pisaniu newslettera, który ostatecznie nie przyniósł oczekiwanego rezultatu? W cyfrowym świecie dotarcie do odbiorców jest wyjątkowo trudne. Każdego dnia otrzymują oni mnóstwo wiadomości i komunikatów. Jako autorzy musimy nieustannie konkurować o ich skupienie i uwagę. Napisany pięknym stylem i dobrze zredagowany tekst już nie wystarczy.

Jak pisać, żeby zainteresować odbiorców i zachęcić ich do podjęcia działania?
Jessica Lasky-Fink i Todd Rogers, naukowcy z Harvardu, od lat prowadzą badania nad ludzkim zachowaniem i procesami poznawczymi. Korzystając ze swojego doświadczenia i wiedzy z zakresu komunikacji, psychologii i nauk behawioralnych, stworzyli 6 zasad skutecznego pisania, dzięki którym twoje teksty będą nie tylko atrakcyjne, ale także przystępne i zrozumiałe dla czytelnika. Sztuka skutecznego pisania to praktyczny poradnik oparty na wynikach badań naukowych, który nauczy cię skutecznej komunikacji nie tylko w biznesie, ale również w życiu codziennym.

Todd Rogers – profesor polityki publicznej na Uniwersytecie Harvarda. Specjalizuje się w naukach behawioralnych. Jest współzałożycielem Analyst Institute i Everyday Labs. Jego artykuły ukazywały się między innymi w „New York Timesie”, „Los Angeles Timesie” i „Politico”.

Jessica Lasky-Fink – uzyskała tytuł doktora w dziedzinie polityki publicznej na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley. Jest kierowniczką ds. badań w The People Lab, zespole badawczym w Kennedy School na Uniwersytecie Harvarda. W swoich badaniach skupia się na usprawnieniu realizacji programów i usług publicznych.

E-book „Sztuka skutecznego pisania. Jak tworzyć treści, które przyciągają uwagę” - Wydawca: Naukowe PWN.

Spis treści:

Wprowadzenie 7

Część I. Jak przyciągnąć uwagę czytelników 19
1. Wejdź do głowy czytelnika 21
2. Myśl jak zajęty czytelnik 37
3. Pamiętaj o swoich celach 51

Część II. Sześć zasad skutecznego pisania 55
4. Zasada pierwsza: mniej znaczy więcej 57
5. Zasada druga: pisz przystępnie 79
6. Zasada trzecia: zadbaj o czytelny układ tekstu 103
7. Zasada czwarta: używaj formatowania, ale z umiarem 137
8. Zasada piąta: napisz czytelnikom, dlaczego powinno ich to obchodzić 155
9. Zasada szósta: pisz tak, żeby łatwo było odpowiedzieć 165

Część III. Nasze zasady w praktyce 183
10. Narzędzia, porady i częste pytania 185
11. Kto pisze te słowa? 213
12. Co dalej? 221

Podziękowania 227

Przypisy końcowe 229

Bibliografia 247

Źródła ilustracji 263