Sztuka skutecznego pisania. Jak tworzyć treści, które przyciągają uwagę
Jessica Lasky-Fink

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Naukowe PWN |
Format: | epub, mobi |
Ilość stron: | 264 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788301237127 |
Data: | 2025-07-14 |
Opis e-booka:
ŁADNIE pisze się w szkole.W życiu trzeba pisać SKUTECZNIE.
Kiedy ostatnio czekałaś kilka dni na odpowiedź na ważnego e-maila? A może znów spędziłeś godziny na pisaniu newslettera, który ostatecznie nie przyniósł oczekiwanego rezultatu? W cyfrowym świecie dotarcie do odbiorców jest wyjątkowo trudne. Każdego dnia otrzymują oni mnóstwo wiadomości i komunikatów. Jako autorzy musimy nieustannie konkurować o ich skupienie i uwagę. Napisany pięknym stylem i dobrze zredagowany tekst już nie wystarczy.
Jak pisać, żeby zainteresować odbiorców i zachęcić ich do podjęcia działania?
Jessica Lasky-Fink i Todd Rogers, naukowcy z Harvardu, od lat prowadzą badania nad ludzkim zachowaniem i procesami poznawczymi. Korzystając ze swojego doświadczenia i wiedzy z zakresu komunikacji, psychologii i nauk behawioralnych, stworzyli 6 zasad skutecznego pisania, dzięki którym twoje teksty będą nie tylko atrakcyjne, ale także przystępne i zrozumiałe dla czytelnika. Sztuka skutecznego pisania to praktyczny poradnik oparty na wynikach badań naukowych, który nauczy cię skutecznej komunikacji nie tylko w biznesie, ale również w życiu codziennym.
Todd Rogers – profesor polityki publicznej na Uniwersytecie Harvarda. Specjalizuje się w naukach behawioralnych. Jest współzałożycielem Analyst Institute i Everyday Labs. Jego artykuły ukazywały się między innymi w „New York Timesie”, „Los Angeles Timesie” i „Politico”.
Jessica Lasky-Fink – uzyskała tytuł doktora w dziedzinie polityki publicznej na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley. Jest kierowniczką ds. badań w The People Lab, zespole badawczym w Kennedy School na Uniwersytecie Harvarda. W swoich badaniach skupia się na usprawnieniu realizacji programów i usług publicznych.
E-book „Sztuka skutecznego pisania. Jak tworzyć treści, które przyciągają uwagę” - Wydawca: Naukowe PWN.
Spis treści:
Część I. Jak przyciągnąć uwagę czytelników 19
1. Wejdź do głowy czytelnika 21
2. Myśl jak zajęty czytelnik 37
3. Pamiętaj o swoich celach 51
Część II. Sześć zasad skutecznego pisania 55
4. Zasada pierwsza: mniej znaczy więcej 57
5. Zasada druga: pisz przystępnie 79
6. Zasada trzecia: zadbaj o czytelny układ tekstu 103
7. Zasada czwarta: używaj formatowania, ale z umiarem 137
8. Zasada piąta: napisz czytelnikom, dlaczego powinno ich to obchodzić 155
9. Zasada szósta: pisz tak, żeby łatwo było odpowiedzieć 165
Część III. Nasze zasady w praktyce 183
10. Narzędzia, porady i częste pytania 185
11. Kto pisze te słowa? 213
12. Co dalej? 221
Podziękowania 227
Przypisy końcowe 229
Bibliografia 247
Źródła ilustracji 263