E-book:
Środowiskowe i rodzinne uwarunkowania poziomu wybranych koordynacyjnych zdolności motorycznych. Longitudinalne badania dzieci wiejskich w wieku od 7 do 11 lat
Autor:
Janusz Jaworski

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | AWF Kraków |
Format: | |
Ilość stron: | 206 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788362891191 |
Data: | 2025-05-05 |
Cena wydawcy: 54.60 złpozycja niedostępna
×
Opis e-booka:
Głównym celem pracy jest ocena wpływu modyfi katorów środowiskowych oraz uwarunkowań rodzinnych na poziom rozwoju wybranych koordynacyjnych zdolności motorycznych w analizowanym okresie ontogenezy.
E-book „Środowiskowe i rodzinne uwarunkowania poziomu wybranych koordynacyjnych zdolności motorycznych. Longitudinalne badania dzieci wiejskich w wieku od 7 do 11 lat” - Wydawca: AWF Kraków.
Spis treści:
WSTĘP...5
1. MATERIAŁ I METODY BADAŃ...13
1.1. Charakterystyka badanej zbiorowości w aspekcie geografi czno-ekologicznym...13
1.2. Charakterystyka materiału empirycznego, specyfika badań ciągłych...14
1.3. Zakres badań...16
1.4. Metody statystycznej analizy...23
2. WYNIKI...30
2.1. Kinetyka i dynamika rozwoju badanych koordynacyjnych zdolności motorycznych określona na postawie modelu Preece-Bainesa...30
2.2. Interindywidualne oraz intraindywidualne zróżnicowanie rozwoju koordynacyjnych zdolności motorycznych...44
2.3. Ocena zróżnicowania dymorfi cznego koordynacyjnych zdolności motorycznych...50
2.4. Charakterystyka badanej populacji ze względu na strukturę demograficzną...55
2.5. Charakterystyka rozwoju koordynacyjnych zdolności motorycznych w świetle wybranych modyfi katorów społeczno-ekonomicznych...59
2.6. Preferencje spędzania czasu wolnego dzieci edukacji wczesnoszkolnej w zależności od płci, wieku oraz wybranych czynników społecznoekonomicznych...71
2.7. Poziom testowanych koordynacyjnych zdolności motorycznych dzieci edukacji wczesnoszkolnej w wyróżnionych profilach aktywności fizycznej...79
2.8. Hierarchia zmiennych społeczno-ekonomicznych i aktywności fizycznej w różnicowaniu koordynacyjnych zdolności motorycznych dzieci w okresie edukacji wczesnoszkolnej...82
2.9. Rodzinne podobieństwa cech somatycznych oraz koordynacyjnych zdolności motorycznych...92
2.10. Odziedziczalność zdolności koordynacyjnych na tle uwarunkowań genetycznych cech somatycznych...100
3. DYSKUSJA...104
4. PODSUMOWANIE WYNIKÓW BADAŃ...126
Piśmiennictwo...129
Aneks..147
Spis tabel...193
Spis rycin...199
Streszczenie...203
Abstract...206
1. MATERIAŁ I METODY BADAŃ...13
1.1. Charakterystyka badanej zbiorowości w aspekcie geografi czno-ekologicznym...13
1.2. Charakterystyka materiału empirycznego, specyfika badań ciągłych...14
1.3. Zakres badań...16
1.4. Metody statystycznej analizy...23
2. WYNIKI...30
2.1. Kinetyka i dynamika rozwoju badanych koordynacyjnych zdolności motorycznych określona na postawie modelu Preece-Bainesa...30
2.2. Interindywidualne oraz intraindywidualne zróżnicowanie rozwoju koordynacyjnych zdolności motorycznych...44
2.3. Ocena zróżnicowania dymorfi cznego koordynacyjnych zdolności motorycznych...50
2.4. Charakterystyka badanej populacji ze względu na strukturę demograficzną...55
2.5. Charakterystyka rozwoju koordynacyjnych zdolności motorycznych w świetle wybranych modyfi katorów społeczno-ekonomicznych...59
2.6. Preferencje spędzania czasu wolnego dzieci edukacji wczesnoszkolnej w zależności od płci, wieku oraz wybranych czynników społecznoekonomicznych...71
2.7. Poziom testowanych koordynacyjnych zdolności motorycznych dzieci edukacji wczesnoszkolnej w wyróżnionych profilach aktywności fizycznej...79
2.8. Hierarchia zmiennych społeczno-ekonomicznych i aktywności fizycznej w różnicowaniu koordynacyjnych zdolności motorycznych dzieci w okresie edukacji wczesnoszkolnej...82
2.9. Rodzinne podobieństwa cech somatycznych oraz koordynacyjnych zdolności motorycznych...92
2.10. Odziedziczalność zdolności koordynacyjnych na tle uwarunkowań genetycznych cech somatycznych...100
3. DYSKUSJA...104
4. PODSUMOWANIE WYNIKÓW BADAŃ...126
Piśmiennictwo...129
Aneks..147
Spis tabel...193
Spis rycin...199
Streszczenie...203
Abstract...206