Komunikowanie polityczne 2.0. Analiza amerykańskiej i polskiej kampanii prezydenckiej
Łukasz Przybysz

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza Aspra |
Format: | |
Ilość stron: | 378 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788375454611 |
Data: | 2025-07-14 |
Opis e-booka:
Tom 22. serii Media początku XXI wieku wydawanej wspólnie z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.Autora interesuje przede wszystkim to, jak budować skuteczne i długofalowe strategie komunikacyjne, uwzględniające nie tylko realia kształtowane przez czynniki społeczne, ekonomiczne, kulturowe czy międzynarodowe, ale także analogiczne działania podejmowane przez innych liczących się na scenie politycznej partnerów, a jednocześnie konkurentów w walce o władzę.
Autor słusznie zwraca uwagę na fakt, iż współcześnie skuteczne mogą być jedynie multimedialne strategie komunikacyjne, zakładające synergię mediów. Bardzo interesująco został omówiony efekt nowych mediów w procesie komunikacji politycznej. Autor przedstawił także najbardziej, jak dotąd, rozbudowaną w polskiej literaturze przedmiotu analizę wpływu Internetu, w tym zwłaszcza mediów społecznościowych na budowanie zaangażowania ich użytkowników w kampanii wyborczej.
prof. dr hab. Grażyna Ulicka, Uniwersytet Warszawski
Rozprawa wpisuje się w aktualną fazę modernizacji komunikacji politycznej, ujmuje ją z perspektywy public relations, czyli zorganizowanej komunikacji społecznej. Podejmuje ważny i aktualny temat, łącząc rozważania teoretyczne z analizą konkretnych przypadków, Stanów Zjednoczonych i Polski.
Zwraca autor uwagę na potencjał nowych mediów i kultury politycznej, jako kultury uczestnictwa w rozwoju kampanii wyborczych, wskazując na wpływ tych pierwszych na formy komunikowania politycznego, zwłaszcza w kontekście modelu doskonałości public relations. Nowatorsko łączy elementy polityczne i społeczno-komunikacyjne, formułuje interesujące wnioski i pewne sugestie praktyczne.
prof. dr hab. Tomasz Goban-Klas, Uniwersytet Jagielloński
E-book „Komunikowanie polityczne 2.0. Analiza amerykańskiej i polskiej kampanii prezydenckiej” - Wydawca: Oficyna Wydawnicza Aspra.