pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Komunikowanie polityczne 2.0. Analiza amerykańskiej i polskiej kampanii prezydenckiej

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Aspra
Format: pdf
Ilość stron: 378 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788375454611
Data: 2025-07-14
Cena wydawcy: 49.00 złpozycja niedostępna

Opis e-booka:

Tom 22. serii Media początku XXI wieku wydawanej wspólnie z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.

Autora interesuje przede wszystkim to, jak budować skuteczne i długofalowe strategie komunikacyjne, uwzględniające nie tylko realia kształtowane przez czynniki społeczne, ekonomiczne, kulturowe czy międzynarodowe, ale także analogiczne działania podejmowane przez innych liczących się na scenie politycznej partnerów, a jednocześnie konkurentów w walce o władzę.

Autor słusznie zwraca uwagę na fakt, iż współcześnie skuteczne mogą być jedynie multimedialne strategie komunikacyjne, zakładające synergię mediów. Bardzo interesująco został omówiony efekt nowych mediów w procesie komunikacji politycznej. Autor przedstawił także najbardziej, jak dotąd, rozbudowaną w polskiej literaturze przedmiotu analizę wpływu Internetu, w tym zwłaszcza mediów społecznościowych na budowanie zaangażowania ich użytkowników w kampanii wyborczej.

prof. dr hab. Grażyna Ulicka, Uniwersytet Warszawski
Rozprawa wpisuje się w aktualną fazę modernizacji komunikacji politycznej, ujmuje ją z perspektywy public relations, czyli zorganizowanej komunikacji społecznej. Podejmuje ważny i aktualny temat, łącząc rozważania teoretyczne z analizą konkretnych przypadków, Stanów Zjednoczonych i Polski.

Zwraca autor uwagę na potencjał nowych mediów i kultury politycznej, jako kultury uczestnictwa w rozwoju kampanii wyborczych, wskazując na wpływ tych pierwszych na formy komunikowania politycznego, zwłaszcza w kontekście modelu doskonałości public relations. Nowatorsko łączy elementy polityczne i społeczno-komunikacyjne, formułuje interesujące wnioski i pewne sugestie praktyczne.

prof. dr hab. Tomasz Goban-Klas, Uniwersytet Jagielloński

E-book „Komunikowanie polityczne 2.0. Analiza amerykańskiej i polskiej kampanii prezydenckiej” - Wydawca: Oficyna Wydawnicza Aspra.