pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Zarządzanie strategiczne w praktyce polskich przedsiębiorstw

Dane szczegółowe:
Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Rok wyd.: 2011
Oprawa: miękka
Ilość stron: 296 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788373785779
ISBN: 978-83-7378-577-9
Data: 2011-03-11
Cena wydawcy: 35.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Rozwój gospodarczy Polski w coraz większym stopniu stymulują przedsiębiorstwa wkraczające i skutecznie konkurujące na rynku Unii Europejskiej. Istnieje wiele czynników zdobywania przewagi konkurencyjnej umożliwiających stabilny rozwój przedsiębiorstwa w warunkach intensywnej konkurencji. Dlatego też bardzo ważnym zagadnieniem staje się poznanie, w jaki sposób wyłaniająca się nowa klasa polskich przedsiębiorstw skutecznie konkurujących na rynkach europejskich tworzy i rozwija źródła swojej przewagi konkurencyjnej. Wiedza na temat procesów i mechanizmów tworzenia i rozwoju konkurencyjnych zasobów i umiejętności stanowiących źródło przewagi konkurencyjnej może pomóc w procesie dalszego zwiększania konkurencyjności polskich przedsiębiorstw. Jej posiadanie staje się obecnie warunkiem koniecznym do prawidłowego stosowania nowoczesnych metod i narzędzi umożliwiających tworzenie i rozwijanie konkurencyjnych zasobów i umiejętności.

Ważną rolę w tym procesie odgrywa poziom zaawansowania zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie. Jest on wypadkową poziomu wiedzy posiadanej przez polskich menedżerów oraz systemowych rozwiązań stymulujących zarządy przedsiębiorstw do podjęcia stosownych działań. Wiedza płynąca z poznania źródeł konkurencyjności polskich przedsiębiorstw na rynkach UE, sposobów i metod ich kreowania oraz miejsca i roli w procesie zarządzania strategicznego powinna stanowić podstawę zarówno do zwiększania liczby przedsiębiorstw zdobywających rynki europejskie, jak i umacniania już zdobytej pozycji rynkowej. W tym dynamicznie rozwijającym się procesie internacjonalizacji działalności gospodarczej istotną rolę odgrywa umiejętne wykorzystanie teorii zarządzania strategicznego.

Książka "Zarządzanie strategiczne w praktyce polskich przedsiębiorstw" - Stanisław Łobejko, Zdzisław Pierścionek (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Książka posiada 296 stron i została wydana w 2011 r.