pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Wyrażać się zrozumiałe

Dane szczegółowe:
Wydawca: WAM
Rok wyd.: 2004
Oprawa: miękka
Ilość stron: 220 s.
Wymiar: 136x210 mm
EAN: 9788373182448
ISBN: 83-7318-244-6
Data: 2004-09-01
Cena wydawcy: 27.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Tytuł książki nie pozostawia wątpliwości: im bardziej zrozumiale się wyrażamy, tym lepiej możemy się porozumiewać. Porozumienie z innymi dotyczy wszystkich obszarów naszego funkcjonowania. Niezrozumiały tekst w podręczniku, niezrozumiałe kazanie czy niezrozumiała instrukcja obsługi, niezrozumiały... - to koszmary, jakie mogą nas dopaść wszędzie. Ile razy ogarniała nas złość na to, że tak trudno zrozumieć tekst lub wypowiedź w sprawie, zdawałoby się, prostej. Czy można to zmienić Autorzy, specjaliści od komunikacji międzyosobowej, przekonują, że tak. Jak tego dokonać Odpowiedź na to pytanie znajdziemy w książce, która została napisana w sposób uporządkowany i przejrzysty. Zatem, Drogi Czytelniku, nie złość się, lecz postaraj się wypowiadać zrozumiale...ale najpierw o tym przeczytaj.

Książka "Wyrażać się zrozumiałe" - Friedemann Schulz von Thun, Reinhard Tausch, Inghard Langer - oprawa miękka - Wydawnictwo WAM. Książka posiada 220 stron i została wydana w 2004 r.

Spis treści:

Informacja od tłumacza
Wprowadzenie do wydania siódmego

Część I
Podstawy i ćwiczenie zrozumiałego wyrażania się

Wprowadzenie: „Ja tego nie rozumiem"
Dlaczego tak wiele tekstów jest niezrozumiałych?
Skąd tyle trudności ze zrozumiałym wyrażaniem się?
Czy chcesz się nauczyć zrozumiale mówić?
Czy można się nauczyć zrozumiale mówić i pisać?
Czy chcesz się przekonać?

Co to jest zrozumiałość?
Składniki zrozumiałości

Związki między czterema składnikami zrozumiałości
Jak rozpoznawać poszczególne składniki?

Ocena zrozumiałości
Wypełnianie tabeli zrozumiałości
Teksty dobrze zrozumiałe
Przykłady ocen
Analiza tabel zrozumiałości

Wypowiedź zrozumiała - dla kogo?

Ćwiczenia w zrozumiałym pisaniu
Ocena zrozumiałości - ćwiczenie pierwsze
Ocena zrozumiałości - ćwiczenie drugie
Na ile trafne są Twoje oceny?
Twoja umiejętność oceny zrozumiałości

Ulepszanie poszczególnych składników zrozumiałości
Praca nad prostotą
Praca nad uporządkowaną członowością
Praca nad lapidarnością
Praca nad dodatkową stymulacją

Praca nad czterema składnikami jednocześnie

Sami redagujemy teksty

Część II
Zbiór przykładów: teksty łatwo i trudno zrozumiale

Wprowadzenie: Co Cię czeka w tej części?
Teksty "o pieniądzach"
Teksty umów
Teksty prawne
Teksty ubezpieczeniowe
Teksty z "ławy szkolnej"
Teksty redagowane przez nauczycieli
Teksty naukowe

Część III
Zrozumiałe teksty w szkole

Wprowadzenie:
Zrozumiałość - konieczna, ale niewystarczająca
Nastawienie na nowe informacje
Nowe informacje w zrozumiałej formie
Praca w małych grupach
Spotkania ze specjalistą
Bardziej zrozumiale pisać, znaczy jaśniej myśleć

Część IV
Pisanie i mówienie nastawione na osobę

Wprowadzenie: „Nastawione na osobę" - co to znaczy?
Szacunek i wzgląd na odbiorcę
Wczucie się w psychiczny stan czytelnika bądź słuchacza
Szczerość i czytelność własnych myśli i uczuć
Zestawienie zasadniczych cech postawy nastawionej na odbiorcę
Przykłady tekstów nastawionych na osobę i nie nastawionych na osobę
Teksty nastawione na osobę uwzględniające cztery składniki zrozumiałości

Część V
Uzasadnienie naukowe

Wprowadzenie: Co Cię czeka w tej części?
Dawne i nowe drogi ku zrozumiałości
Odkrycie czterech składników zrozumiałości
Zastosowanie czterech „ulepszaczy" zrozumiałości
Eksperyment, który spotyka się z rzeczywistością
Zawsze aktualne
Programowane teksty do nauki - żadna alternatywa
Przydatność naszego programu ćwiczeniowego
Korzyści z pracy w małych grupach
Streszczenie i wnioski
Życzenia na koniec
Przypisy
Bibliografia